Вековните френски производители на коняк залагат все повече на американския пазар, предлагайки нови продукти и кампании, предава Ройтерс.
Четирите големи производителя на коняк – LVMH Moet Hennessy, Remy Cointreau, Pernod Ricard и Beam Suntory, обръщат все повече внимание на САЩ след спада на продажбите в Китай заради активната антикорупционна кампания на правителството там.
Във Франция конякът е смятан за напитка, избирана от зрели мъже, но в САЩ често е предпочитана от хора, които искат да заявят статута си по някакъв начин, вдъхновени от луксозните бутилки и хип-хоп песни като „Pass the Courvoisier” на Бъста Раймс.
Афроамериканците представляват две трети от всички, които консумират коняк на най-големия пазар на света, твърдят експерти. Сега това се променя. Производителите на коняк се опитват да открият как да запълнят пропастта, която остава след свиването на пазара им в Китай.
"Не искаме конякът да е категория само за определени хора“, твърди Аугустин Депардо, главен изпълнителен директор на Remy Martin.
По думите му новата кампания на фирмата му включва холивудския актьор Джереми Ренър и има за цел да привлече по-широк кръг от хора.
Hennessy, Remy Martin, Martel и Courvoisier произвеждат 85% от всичкия коняк, ето защо конкуренцията между тях е по-голяма от всякога, в момент, в който има бум на т.нар. „кафяви напитки“ като бърбъна и рома.
"Голяма част от нашите конкуренти, произвеждащи коняк, са много по-агресивни в САЩ, където инвестират в медийни кампании и то толкова големи, каквито не сме виждали никога“, коментира Жан-Баптис Ривел, директор бизнес развитие на Hennessy за Северна и Южна Америка.
Euromonitor прогнозира, че продажбите на коняк на дребно в САЩ ще достигнат 5,2 млрд. долара през 2015 г., което е с 9% повече спрямо миналата година. Това означава, че американският пазар ще надмине китайския, който се очаква да загуби 36% от стойността си по време на своя пик през 2012 г., когато достигна 7,8 млрд. долара.
Същевременно компаниите се опитват да насърчат използването на коняк в коктейли. Въпреки че брендито е основната съставка на някои класически напитки, той не е толкова широко разпространен в модерните коктейли като бърбъна, текилата и джина.
Hennessy дори пусна Hennesy Black, който е по-подходящ за коктейли.
„Според мен конякът заема правилното място в света на коктейлите, от който не се беше възползвал“, твърди анализаторът на Rabobank Стивън Рейнеклейв. Според него това е добра възможност, от която компаниите трябва да се възползват.