IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Луксозните стоки отстъпват място на масовите марки в сърцето на Хонконг

Спадът в продажбите на луксозни стоки променя един от кварталите с най-високи наеми на помещения в света

16:34 | 28.10.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Модерните чанти вече не са в светлината на прожекторите в Хонконг. На тяхно място идват маратонките, пише Bloomberg.

Британският производител на луксозни чанти Coach отвори своя четвърти водещ магазин в сърцето на централния район на Хонконг с много фанфари през юни 2008 г. През август тази година компанията прекрати договора си за наем за 5,6 млн. хонконгски долара месечно (723 хил. щатски долара), а Adidas се нанесе в същото помещение, плащайки с 23% по-малко според Colliers International Group.

Това не е отделен случай. Russel Street в Couseway Bay, където се намираха магазините с най-високи наеми в света, преди Пето авеню в Ню Йорк да ѝ отнеме титлата преди година, преживява голяма трансформация.

Помещение, наето преди от Emperor Watch & Jewelry, която продава часовници Cartier с диаманти, сега приютява търговеца на евтина козметика Bonjour Holdings, който продава изкуствени мигли Hello Kitty за 58 хонконгски долара. В съседство се намира Colourmix Cosmetics, която е наела място, използвано преди от швейцарския производител на часовници Jaeger-LeCoultre.

Gucci, Louis Vuitton и веригата бижутерии Chow Tai Fook Jewelry Group се борят за намаляване на наемите си или затварят магазините си на фона на спада на броя туристи от континенталната част на Китай. Същевременно среден клас марки започват да запълват въпросните места. Тези брандове се възползват от спада в наемите, озовавайки се на едни от най-желаните места за търговия в Хонконг.

Спадът на наемите на помещения започна, след като градът, който се превърна в рай за пазаруването на туристите от континенталната част на Китай, започна да понася последствията от антикорупционната политика на китайското правителство. Тя повлия значително на покупките на луксозни стоки, като най-засегнати се оказаха продажбите на часовници и бижута. Те спадат на годишна база през последните 11 месеца.

Луксозните марки, които изоставят помещенията си в централната част, продължават да залагат на търговията във високия клас търговски центрове, където месечните наеми са по-ниски. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:36 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още