25-годишната Джион Сио-Джин намира традиционната южнокорейска алкохолна напитка соджу за прекалено силна за нейния вкус. Вместо това след работа тя се присъединява към приятелите си за чаша плодово по-нискоалкохолно соджу, което корейските компании за алкохолни напитки започнаха да произвеждат тази година, пише Ройтерс.
„То ви дава време да се насладите на вкуса и да си поприказвате с приятели, за разлика от обикновеното соджу, което е прекалено силно“, коментира Джион, докато споделя питие с колега в "Кодачая", популярен бар в централната част на Сеул, където младите корейци се събират след работа.
Бизнес дамите като Джион са двигател на промяната в начина, по който компаниите за алкохол гледат на Южна Корея. Страната е най-големият консуматор на алкохол в Азия на глава от населението.
Тъй като все повече жени стават част от работната сила на Южна Корея, все по-голям дял от по-младите жени започват редовно да консумират алкохол, променяйки модела на потребление, който досега е доминиран от мъжете. Същевременно пиенето след работа е неизменна част от културата. Ръстът на приходите и по-големият интерес към грижите за здравето означават още, че по-малко корейци търсят най-евтиния начин да се напият.
Вносът на шампанско, което е особено популярно сред младите корейки, нарасна с близо 20 на сто в периода януари-юли. Като цяло вносът на вино е на път да надмине този на уиски за първи път тази година.
През март Lotte Chilsung Beverages пусна плодово соджу, наречено Soonhari, което означава „меко“. Напитката е с 14% алкохол, което е по-ниско от обикновеното соджу с 21% алкохол. Компанията е продала 40 млн. бутилки само в първите 100 дни от представянето на продукта.
Конкурентът ѝ Muhak последва примера ѝ през май и пусна серия нискоалкохолни напитки соджу с плодови вкусове. Най-големият местен производител на алкохол Hite Jinro последва тенденцията и през юли представи соджу с вкус на грейпфрут, което е с 13% алкохол.
Плодовите продукти помогнаха за генерирането на 7,8% на продажбите на соджу в E-Mart, най-голямата южнокорейска верига хипермаркети. Въпросните напитки представляват 21% от всички продажби на соджу за миналия месец във веригата GS25.