Най-големият производител на диаманти в света De Beers заяви, че ще направи голяма инвестиция в рекламирането на скъпоценните камъни в САЩ и Китай, за да стимулира потребителското търсене, пише Bloomberg.
De Beers ще се насочи към двата най-големи пазара на диаманти по време на празничния сезон в края на годината, обявиха от подразделението на Anglo American. Компанията разкри, че ще стартира маркетингова кампания, като ще промотира своите бижута с диаманти като цяло, а не само своите брандирани камъни.
Изправена пред предизвикателства в лицето на други луксозни продукти, като чанти и iPad-и, диамантената индустрия се стреми да продължава да кара потребителите да харесват скъпоценните камъни, особено младите, които, за разлика от по-възрастните поколения, не са били толкова изложени на реклами.
Краят на монопола на De Beers преди десетилетие накара компанията да намали разходите си за маркетинг.
"Това ще помогне за стимулиране на търсенето на полирани диаманти и за създаването на нова инерция в диамантения сектор в решаващ момент от годината“, коментира Филипе Мелие, главен изпълнителен директор на De Beers.
Цените на диамантите са под натиск, тъй като търговците, тези, които обработват и полират камъните, се борят да излязат на печалба на фона на ръста на кредитите и намаляващите продажби на бижута.
De Beers два пъти намали целта си за производство на диаманти през 2015 и понижи цените в Ботсвана, в опит да стимулира търсенето.
Компанията обяви, че новата кампания ще се проведе успоредно с тази по Коледа, наречена “A Diamond is Forever”.