IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Австралийската туристическа индустрия се готви за ново начало

Старите хотели и лошото обслужване не привличат туристите, а страната се нуждае спешно от икономическа помощ

15:19 | 26.07.15 г.
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

Звездата от филма “Дънди Крокодила” Пол Хоуган примами американците преди 30 години да се отправят на почивка в Австралия като се включи в реклами на туризма в страната. Оттогава досега нещата не са се променили много, пише Bloomberg.

Захабени хотели, остарели забележителности и посредствено обслужване - както изглежда австралийската туристическа индустрия не се радва на бумa на китайските туристи, в момент, в който се нуждае от цялата икономическа помощ, която може да получи.

“Повечето хора, които пристигат в Сидни, не харесват хотелите, дори 5-звездните”, твърди Мелинда Кай, от Great Holidays, която обслужва китайски туристи в Австралия. “Четиризвездните хотели в Сидни са прекалено малки и стари. Приличат повече на мотел, отколкото на хотел”.

Австралийската туристическа индустрия в заседнала в XX век, след като страната насочи разходите си към производството на ресурси, за да спечели от китайското търсене на желязна руда и въглища. Сега, тъй като цените на суровините се сриват, а валутите отслабват, страната търси нов източник на растеж.

Туризмът е логичен избор, но ще отнеме време страната да си изгради имиджа на атрактивно място, твърди Андрю Чарлтън, директор на консултантската компания AlphaBeta в Сидни.

“Туристическата индустрия е като отражение на останалата част от Австралия”, коментира Чарлтън, който преди е работил като икономически съветник на бившия премиер Кевин Ръд. Имаше “огромни инвестиции в минното дело и бум на секторите. Същевременно имаше огромен недостиг на инвестиции в тези индустрии, които не се радваха на бум и страдаха от високия долар и покачването на разходите за заплати”.

Страната на Дънди

Девственото крайбрежие на Австралия, красивото пристанище в Сидни и огромната пустиня, показани в комедията от 1986 г. за Дънди Крокодила, се оказаха магнит за американските и японските туристи в края на миналия век и остават основна притегателна сила за посетителите.

На наградите на Tripadvisor за 2015 г. Сидни и нейната опера все още се класират в топ 25 на дестинациите и забележителностите, докато Уитсъндей Айлънд край бреговете на Куинслед е смятан за деветия най-добър плаж в света.

Сега страната е посещавана от все повече китайски туристи. Повече от 1 млн. са посетили Австралия между май 2014 г. и май 2015 г., което представлява 17% ръст спрямо година по-рано. Те са похарчили 5,7 млрд. австралийски долара (4,2 млрд. щатски долара), като се очаква сумата да се увеличи двойно до 13 млрд. австралийски долара, твърди Tourism Australia.

Китайските туристи

Но страната ще трябва наистина да се възползва добре от Китай, която миналата година надмина САЩ по разходи за туризъм. Хотелите и курортите в Австралия обаче не се радват на особено добри оценки в Tripadvisor.

"Китайските посетители няма да дойдат тук заради хотелите и курортите, построени през 80-те и 90-те години", твърди премиерът Пол Кийтинг. "Те ще търсят по-големи и по-хубави неща".

По думите му страната ще трябва да повиши качеството на обслужването си, което ще бъде голямо предизвикателство за нея през следващите 5 до 7 години.

Кийтинг посочва, че китайски инвеститори и такива от Югоизточна Азия вече са започнали да развиват туристически проекти в Австралия. Той цитира плановете на Dalian Wanda Commercial Properties да инвестира около 2 млрд. австралийски долара в Сидни. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:04 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още