Музикалните и технологичните мениджъри твърдят, че е твърде рано да се прецени ролята на Tidal, особено като се има предвид фактът, че се задават нови музикални приложения през тази година. Най-рано през юли Apple ще пусне своята нова стрийминг услуга.
Въпреки че представянето на Tidal се оказа спорно, компанията прави стъпки, за да се отличи на вече пренаселения пазар. Тя пусна ексклузивни видеоклипове на Бионсе, Джак Уайт и Ерика Баду. На 13-и май Джей-Зи ще направи концерт във все още необявено място в Ню Йорк, билетите за което се продават само на потребители на Tidal.
Отвъд звездната сила на Tidal се крие едно голямо притеснение сред всички изпълнители - че дигиталната икономика излиза извън контрол, което води до един свят, в който технологиите са всемогъщи, а съдържанието се превръща в евтина стока.
Но според анализатори и мениджъри в индустрията представянето на Tidal предлага урок за някои от погрешните стъпки в маркетинга в дигиталната ера. По думите им една от тях е, че без значение колко е известен някой, продуктът трябва да има ясно значение за обикновените потребители.
“Цялото представяне изглеждаше насочено към други изпълнители”, коментира вече покойният Дейв Голдбърг, който беше главен изпълнителен директор на SurveyMonkey и бивш генерален мениджър на Yahoo Music. “Какво печели потребителят? Защо трябва да се регистрира в Tidal като може да го направи в Spotify?”.
Част от отговора на Tidal на тези въприси беше обещанието да плаща на изпълнителите повече от други услуги - въпрос, който е особено разискван в момента в музикалната индустрия. Миналата година Тейлър Суифт предизвика скандал след като оттегли целия си каталог от Spotify, заявявайки, че не получава достатъчно под формата на възнаграждения. (Суифт не участва и в събитието на Tidal).
Услугата на Джей-Зи разкри няколко подробности от своя икономически план. В неделя рапърът обяви в Twitter, че Tidal плаща 75% отчисления на всички изпълнители, автори на песни и продуценти. В интервю Шлогел заявява, че компанията ще плати 75% от приходите си за възнаграждения, което е доста над 70-те %, плащани от конкуренти като Spotify, iTunes и други дигитални платформи.
За Шлогел лошите отзиви в медиите за Tidal са отвличане на вниманието, но тя твърди, че компанията ще продължи да върви напред.
“Надявам се, че хората са готови да отворят очите и ушите си и да кажат: Хей, тази компания се появи преди месец и изпълнява всички неща, които обеща”, коментира тя.