Миналия Хелоуин учителката по математика и фенка на комиксите Джен Редиг открива, че една от нейните ученички от седми клас рисува картинка на любимия ѝ супергерой Батман по време на създаването на проект за правене на костюми. Но нейната ученичка прави една голяма корекция – тя пресъздава 75-годишния супергерой като момиче, пише CNBC.
“Тя никога не е чувала за Batgirl, а самата тя не може да бъде Батман, защото той е момче“, коментира Редиг.
Издателят на Батман DC Comics и неговата компания майка Warner Bros. се надяват да променят това. Миналата седмица двете фирми, които са собственост на Time Warner, обявиха, че пускат нови анимационни герои, книги и играчки за момиченца между 6 и 12-годишна възраст.
Те ще излязат под общ бранд DC Super Hero Girls, който ще включва Wonder Woman, Supergirl и Batgirl, нарисувани като тинейджърки, които все още се учат да владеят своите суперсили и как да се борят с престъпността.
Компаниите искат да пуснат и кукли на същите герои, като за целта ще си партнират с Mattel, за да създадат първата линия от играчки, които да привлекат вниманието на момиченцата.
Редиг твърди, че е развълнувана от решението на DC да се опита да достигне до момичетата. Нейните ученички често я питат извън часовете кои комикси би им препоръчала, след като разберат, че е фен.
По думите на учителката до пети-шести клас момиченцата не са имали проблем да си играят с „момчешки“ играчки.
"Около тази възраст те започват да разбират, че момчетата и момичетата са различни и започват да се страхуват да се маскират с костюми, направени за момченца на същата възраст“, коментира тя.
Стефани Уисинк, старши анализатор в Piper Jaffray твърди, че начинанието съвпада с две основни тенденции в производството на детски играчки – навлизането на независимите момичета (бунтовнички) и засилването на продукти, свързани с медийно съдържание, като Малкото пони.
Time Warner е големият печеливш от сделката, защото компанията не само може да изкара пари от телевизионни продукти и видео съдържание, но и от подписването на споразумения за пускането на брандирани продукти.
Същевременно залогът за Mattel е много голям, тъй като компанията тъкмо загуби лиценза си за играчки от серията с принцесите на Disney, а правата отидоха при конкурента Hasbro.