Новите възможности и Big Data
Във време, в което все повече се говори за Интернет на нещата (Internet of Things), свързани устройства и събирането на все по-големи обеми от данни за потребителите, музикалната индустрия също навлиза в дебрите на т. нар. Big Data.
Огромните обеми от данни могат да са полезни на звукозаписните компании, но бизнесът няма да е задвижван от тях, смята Скот Коен. Според него анализът на цялата тази информация ще бъде част от бизнеса, но в тази сфера най-важното е свързано с таланта.
“Няма нужда от анализи, за да разбереш, че Кърт Кобейн е велик. В който и бизнес да си, винаги ще има нещо, което е наистина добро и то си личи”, посочва Коен. По думите му анализите на данните се използват на по-късен етап и са само помощник на компаниите.
Много вярвам в Big Data, но истината е, че големите изпълнители наистина изкарват пари. Останалите просто се оплакват, твърди експертът. Според него данните не могат да кажат на звукозаписните компании и изпълнителите кой е верният ход и как трябва да действат. Те по-скоро ще помагат за познаване на бъдещи тенденции.
“Живеем в свят с много неизвестни. Почти всички преминаваме от една индустрия в друга, при това без да го разбираме, а това е много плашещо”, коментира експертът.