IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще кажем ли "сбогом" на независимите музикални компании?

Класациите са доминирани от песни, създадени под шапката на големи лейбъли, твърди експерт

14:02 | 26.04.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

“Независимите звукозаписни компании ще умрат. Класациите за сингли и албуми са пълни само с имена, зад които стоят големите лейбъли”, заяви по време на CEEDS’ 15 by Webit Скот Коен, основател и вицепрезидент на The Orchard, американска компания за дистрибуция, маркетинг и продажба на музика, филми и видео.

По думите му липсата на т.нар. инди лейбъли (от англ. independent - независим - бел.ред.) в тези класации показва, че те трудно се борят с гигантите в музикалната индустрия и битката им е изгубена.

“Вижте Топ 50 на звукозаписните компании в Европа. Нито една не е назависима”, допълва експертът от The Orchard.

Според него днес всеки може да постигне успех в музикалния бизнес, стига да знае как да се конкурира с останалите и да използва всички възможностите, които му се предоставят.

“Публиката не се интересува от каквото и да е. Тя иска най-доброто от най-доброто”, коментира още той, посочвайки, че успешните имена продължават да печелят наистина много. Само през миналата година всеки един от членовете на британската момчешка банда One Direction е получил по 30 млн. паунда от продажби на музика, мърчъндайз и други.

“Сега е трудно да пробиеш и да запишеш албум сам. Искат се големи пари. Трябва ти огромен екип”, разкрива Скот Коен. Той смята, че са отминали времената, в които изпълнителите са разчитали предимно на себе си.

Специалните метрики на Spotify

Същевременно бизнес моделът на музикалната индустрия продължава да търпи промени, с които лейбълите и изпълнителите свикват трудно.

“Много хора не знаят как да измерват резултатите от работата си в музикалната индустрия и това е много голям проблем”, коментира Коен. Според него най-ключово за изпълнителите, работещи със Spotify, е да знаят, че не е важно колко пъти е стриймвана дадена песен, а какво е представянето на даден изпълнител спрямо другите в платформата.

Последна актуализация: 21:34 | 08.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още