IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как Grumpy Cat изкарва милиони

Прочутото намръщено коте има милиони последователи в социалните мрежи

13:12 | 15.04.15 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Grumpy Cat има милиони последователи в социалните мрежи. Нейни снимки се превръщат във вирусно съдържание в интернет. Едо е сигурно – сърдитото коте е знаменитост. И познайте какво? То вероятно изкарва много повече пари от вас, пише CNN.

Grumpy Cat е част от елитна група животни от цял свят, които се сдобиха с интернет слава през последните години. Тези пухкави същества „подписват“ сделки за издаването на книги, за участието във филми, правят им фотосесии и се превръщат в „говорители“ на рекламни кампании, което носи огромни суми пари на техните стопани.

Експертите твърдят, че това явление е възможно благодарение на възхода на социалните мрежи, които променят начина, по който общуваме с любимите ни домашни любимци.

Социалната мрежа „добавя специална връзка, така че ако се интересувате от същество като Grumpy Cat, можете да влезете и да видите анекдотите и видеата, свързани с него“, твърди Карън Норт, експерт по социални мрежи и професор в Университета на Южна Калифорния.

Стопаните на тези животни могат да спечелят доста от множество източници – лицензионни споразумения и оригинален мърчъндайз например.

Всичко започва с изграждането на голяма база от онлайн последователи. Собствениците на популярни домашни любимци често се налага да обмислят и възможността за регистриране на търговска марка, за да си гарантират предпазването от евентуални подражатели, твърди Марти Броштейн от Международната асоциация на лицензираните търговци на мърчъндайз.

Grumpy Cat например има лесно разпознаваема муцунка и винаги изглежда сърдита, като причината за това е генетично заболяване, което е причинило деформацията. Външният вид на котката обаче очарова милиони онлайн потребители, което доведе до създаването на серия облекла с лика на Grumpy Cat, до издаването на книга, която стана бестселър на New York Times, до пускането на филм и марка кафе – Grumppuccino.

Лицензирането и сделките за мърчъндайз са довели до генерирането на огромни приходи за стопанина на Grumpy Cat – Табата Бундесен. „Grumpy Cat изкарва милиони“, твърди Норт. „Това е шокиращо“. Бундесен не е отговорила на запитванията за коментар по темата.

Всъщност Grumpy Cat си има мениджър, както и известната котка от Хонконг Brother Cream. Последната има хиляди последователи в социалните мрежи и фенове, които идват от цял свят, за да я видят на живо.

Подобно на Grumpy Cat, Brother Cream участва в реклами на редица брандове като L'Occitane, Shu Uemura, Microsoft, Xbox и Nikon. Рекламите с нейния лик са навсякъде – в градския транспорт, на летищата, в метрото. Феновете ѝ пък могат да си купят всякакви предмети, свързани с нея – чанти, стикери, книги и папки с нейния образ.

Brother Cream получава хиляди долари за работата си. Популярността на котката става толкова голяма, че все повече посетители навестяват магазина, в който тя живее. А той е един от малкото останали независими магазини на пазар, доминиран от международни вериги като 7-Eleven и Circle K.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:57 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още