Част от инвеститорите, които подхранват конкуренцията между услугите за споделяне на превозни средства Uber Technologies и Lyft, насочват вниманието си към конкурентите в сферата на гледането на домашни любимци – следващата потенциално успешна история в сферата на икономиката на споделянето, пише Bloomberg.
Сиатълската компания Rover.com обяви, че е получила инвестиция в размер на 25 млн. долара, с което общият размер на финансирането ѝ надмина 50 млн. долара. В това отношение тя изпревари DogVacay.com от Санта Моника, Калифорния, която събра 47 млн. долара.
Старт-ъп компаниите за временно гледане на домашни любимци са друг пример за начина, по който хората използват колите си, домовете си и свободното си време, за да предоставят услуги и да печелят пари на пазари като Uber, Aidbnb и Instacart.
Хората в САЩ отглеждат 83,3 млн. кучета и 95,6 млн. котки според American Pet Product Association. Стопаните на домашни любимци ще похарчат 2,7 млрд. долара за превозване на животните си тази година, твърди компанията за проучвания IBISWorld.
"Хората гледат на кучетата и котките си като на деца и не искат да ги поставят в клетки“, твърди Юан, който е генерален партньор в Technology Crossover Ventures в Пало Алто, Калифорния.
През 2014 г. инвеститорите са вложили 4,93 млрд. долара в общо 71 сделки, свързани с икономиката на споделянето, което е пет пъти повече спрямо предходната година, сочи януарският доклад на AGC Partners.
Компаниите за споделено пътуване показват на инвеститорите, че пазарът може да бъде много по-голям от познатите до момента възможности, а новите услуги подобряват удобството и преживяването на по-ниски цени, твърди Венки Ганесан, управляващ директор на Menlo Ventures, която инвестира в Uber и Rover.
Rover и DogVacay разполагат със списъци от предварително проверени гледачи на кучета, които могат да бъдат подбирани според географското разположение и това дали са свободни, подобно на стаите за нощувки в Airbnb. И двете вземат такси от около 30 долара на ден, като 15% от сумата отива при гледача. В градове като Ню Йорк и Сан Франциско цената може да бъде и много по-висока. Клиентите могат да получават новини и снимки на домашните си любимци през деня.
Rover.com твърди, че има 40 000 гледачи на домашни любимци в общо 10 000 града, докато DogVacay има 20 000 гледачи в 3000 града в САЩ и Канада. Последната е имала повече от 1 млн. резервации от стартирането на бизнеса си през 2012 г., твърди говорителят на компанията Кати Уудс.
Рисковият капитал ще помогне на фирмата да увеличи популярността си и да развие лоялността на бранда.
Броят на този тип услуги, предлагащи гледане на домашни любимци, расте, тъй като хората търсят начини да увеличат приходите си и места като DogVacay и Rover ги свързват директно с клиентите.