Consumer Reports установява подобни несъответствия през 2010 година.
"Първата победа е, ако хората сами си зададат въпроса, когато влязат в магазина и сравнят цените", казва Гаел Куро от Georgette Sand. "Искаме да бъде сложен край на маркетинга, ориентиран според пола, цените да не бъдат определяни от пола на купувача, а от функцията на предоставяните продукти или услуги", допълва той.
Monoprix, една от френските вериги, която е взета на прицел от кампанията, отговори, че ценовите различия нямат нищо общо с пола на клиента.
"Различията в цените между продуктите за жени и мъже са продиктувани от присъщите им характеристики и обема на продажбите", посочи компанията в отговор на петиция, подписана от 40 000 потребители.
На пресконференция в деня, когато правителството обяви разследването, главният изпълнителен директор на L'Oreal изцяло постави под въпрос теорията, заявявайки, че според него хората "нещо си измислят". А Фабиен Провост, творческият директор на веригата фризьорски салони Franck Provost group, твърди, че няма логика от жените и мъжете да се искат еднакви цени за услуги, които на практика са различни.
Този възглед получава известна юридическа подкрепа в други европейски страни. През 2012 г. датски апелативен съд отхвърли решение, което забраняваше да се определят различни цени женско и мъжко подстригване, посочвайки, че дамската фризура "изисква повече от техническа гледна точка и това е причината за ценовата разлика".
В САЩ законите на Калифорния и Ню Йорк остават единични случаи. Въпросът стигна до Върховния съд, където адвокатите неуспешно настояваха за отмяна на различните цени при облеклото за жени и мъже.
"Не искаме да създаваме унисекс свят. Това е скучно и не е правилно. Дискриминацията по пол обаче не бива да бъде в реда на нещата", казва Майкъл Кон, който е адвокат по делото.
Елен Мас-Десен, френска адвокатка, която през 2010 г. работи по проучване как страните в ЕС въвеждат изискванията за полово равноправие е в законодателствата си, отбелязва, че срещу ценовите различия могат да бъдат използвани действащите антидискриминационни закони във Франция. Съдът вече е постановил, че автомобилните застраховки, например, не могат да бъдат различни за мъжете и жените. "Има юридически средства за борба. Не е лесно, но ги има", допълва юристката.
Боатар се надява, че правителството ще може да даде отговор в началото на 2015 г.
"Мъжете се страхуват, че цените на техните стоки ще се повишат, за да съответстват на цените на дамските продукти. Това, което се надяваме да направим обаче, е да внесем повече справедливост и да постигне нормално положение. Жените са потребители и граждани, а бизнесът има интерес да отстрани несправедливостите, от които те са засегнати. Някои неща биха могли да бъдат уредени и без закон, без да се насилват", отбелязва държавният секретар.
преди 9 години Щото жиголо е в пъти по-непопулярно занятие от *** отговор Сигнализирай за неуместен коментар