IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кината използват нови трикове, за да привличат публика

Традиционното кино остава на заден план, докато на преден излизат новите преживявания във филмовите салони

17:43 | 24.08.14 г. 7
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Odeon & UCI

Частните групи обичат да инвестират в кина заради възможността да генерират стабилни и предвидими парични потоци. 

Но не всичко върви по план. Terra Firma, частната група, контролирана от британеца Гай Хендс, от години не успява да обърне съдбата на Odeon & UCI, най-голямата европейска верига кина.

През 2011 г. тя се опита да продаде Odeon, но се отказа след като офертите не достигнаха желаните от нея 1,2 млрд. паунда. Плановете за втори опит за продажба миналата година също бяха провалени от слабото представяне на испанското ѝ подразделение.

Приходите на Odeon отчетоха спад с 5 на сто миналата година, достигайки 707 млн. долара, докато печалбата преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията спадна с 24% до 69 млн. долара. В опит да стабилизира представянето, през последните шест месеца Terra Firma смени голяма част от дългогодишните ръководители на Odeon с по-млади.

Пол Донован, новият главен изпълнителен директор на Odeon, няма да има достатъчно време, за да реши проблемите на компанията преди Хендс да се опита да продаде отново групата през 2016 г.

Сред потенциалните купувачи е Vue, верига кина, която миналата година беше придобита za 935 млн. паунда от най-големите канадски пенсионни фондове – Omers Private Equity и Alberta Investment Management. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 1 rate down comment 0
Moesia
преди 10 години
Може да се гледат и стойностни неща за съжаление само покрай някой фест. Дома на киното е от малкото места, в които пускат филми различни от набеденити за "хитови заглавия" .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 4
Jay Gould
преди 10 години
В България киното е монополизирано изцяло, затова и цените на билетите са безумни. От няколко години не съм влизал в кино, нямам и намерение. Ако ми се гледа филм, телевизора у нас е достатъчно голям. С парите за кино, водя жена си на вечеря с бутилка вино. Е, кино или ресторант, изберете сами. Само *** би се наврял в салон за два часа, да пие кола от кутийка и да не може да запали една цигара, вместо да седне на една приятна вечеря, където вместо да го гледат като изкопаемо разни претендентки за квартални миски, наредени по броя *** на работа в киното (уау каква престижна работа), ще го обслужат любезни сервитьорки. Ама, извинявайте, но за 30 кинта ще вечерям в заведение. Кината да го духат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 11 rate down comment 0
deant
преди 10 години
3d-то е вредно за очите, особено за тези с очила. А такъв е всеки втори. нИщо нали очните доктори треа печелят и те.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 0
Miraka
преди 10 години
Да не говорим и за това, че при 3D филмите които лансират толкова изобщо не е удобно да си наслагваш 2ри чифт очила над диоптричните очила.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 0
Miraka
преди 10 години
Киното просто изобщо не е конкурентноспособно на новите технологии. За да отида на кино трябва да си отделя: - 1 час за отиване, паркиране и връщане - 30 мин преди прожекцията, за да си купя билет на добро място - 30 мин да чакам да се извъртят рекламите преди филмаДо тук 2 часа допълнително. Само заради това бих предпочел да гледам филма вкъщи (пък дори и да трябва да си платя същите пари за това).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 2
Pyramid
преди 10 години
-Визуалните ефекти изместиха духовното изживяване, всичко се разреди, ценностите се обзцениха а, след това, страдат, че били намалели зрителите, приходите и т.н. Изобщо, напоследък се учудвам, когато във филма няма поне 1 насочен пищов, който да гръмне, да утрепе поне десетина "лоши" и т.н.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 1
Pyramid
преди 10 години
"Кината използват нови трикове, за да привличат..."...А, когато използваха стария, *** СМИСЪЛ, салоните се пълнеха и без тези "нови трикове". През минутка ти правят реклами с "купи това", "вземи онова", "...само за ХХ лв.", "на страхотна цена!" - Йебем ти бизнеса от момента, в който престана да бъде изкуство.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още