IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кината използват нови трикове, за да привличат публика

Традиционното кино остава на заден план, докато на преден излизат новите преживявания във филмовите салони

17:43 | 24.08.14 г. 7
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Собствениците на кина повишават цените на билетите и като предлагат премиум зали с огромни екрани и по-добри звукови системи. 

Последното нововъведение е 4D киното, където седалките реагират на случващото се на екрана. Освен, че се движат, те могат да пръскат вода и въздух, което им позволява да симулират ефекта на преминаването на куршум покрай врата. 4D технологията е ниша, която е изключително важна.

„Бих казал, че е приятно преживяване за човек на възраст като мен, но след 15 минути ми беше достатъчно. На децата обаче им харесва“, коментира Филип Бовок, главен финансов директор на Cineworld.

Южнокорейската компания CJ 4DPLEX, която е създaтел на 4DX технологията, използвана от Cineworld, е инсталирала системата в повече от 100 кина в 25 държави през последните пет години. Тя очаква до 2015 г. броят на системите да достигне 300.

Холивудските блокбъстъри и продажбите на пукани и Coca-Cola все още представляват по-голямата част от приходите на кината, но няколко души в бранша очакват това да се промени в скоро време. Благодарение на дигиталните технологии, индустрията, която в продължение на десетилетия предоставя форма за масово забавление, започва да се превръща в нещо по-разнообразно.

Cineworld

Cineworld е изградила името си чрез изграждането и купуването на мултиплекси в цяла Великобритания. Но заради забавянето на растежа на родния ѝ пазар, през последните 18 месеца компанията се насочва към по-малки кина и развиващи се пазари.

През януари Cineworld плати 503 млн. паунда, за да придобие Cinema City, която притежава кина в Израел и развиващи се пазари в Централна и Източна Европа.

Семейство Грейдингер, което през 1929 г. основава Cinema City, притежава контролния пакет акции в Cineworld. Начело на компанията застава Муки Грейдингер. Сега компанията разширява бързо бизнеса си на развиващи се пазари като Румъния, където хората ходят на кино средно 0,4 пъти годишно – много по-малко от средно 3-4 пъти в годината, колкото е в САЩ.

Cineworld планира да пусне 400 екрана в Централна и Източна Европа през следващите три години.

"Растежът в Западна Европа е органичен“, твърди Филип Боукок, главен финансов директор на Cineworld.

Но дори във Великобритания, където контролира около 27% от пазара, Cineworld продължава да отваря нови кина. В края на 2012 г. компанията придоби Picturehouse, поемайки контрол над независимата верига, която се харесва на по-възрастните интелектуалци.

Последна актуализация: 12:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 1 rate down comment 0
Moesia
преди 10 години
Може да се гледат и стойностни неща за съжаление само покрай някой фест. Дома на киното е от малкото места, в които пускат филми различни от набеденити за "хитови заглавия" .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 4
Jay Gould
преди 10 години
В България киното е монополизирано изцяло, затова и цените на билетите са безумни. От няколко години не съм влизал в кино, нямам и намерение. Ако ми се гледа филм, телевизора у нас е достатъчно голям. С парите за кино, водя жена си на вечеря с бутилка вино. Е, кино или ресторант, изберете сами. Само *** би се наврял в салон за два часа, да пие кола от кутийка и да не може да запали една цигара, вместо да седне на една приятна вечеря, където вместо да го гледат като изкопаемо разни претендентки за квартални миски, наредени по броя *** на работа в киното (уау каква престижна работа), ще го обслужат любезни сервитьорки. Ама, извинявайте, но за 30 кинта ще вечерям в заведение. Кината да го духат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 11 rate down comment 0
deant
преди 10 години
3d-то е вредно за очите, особено за тези с очила. А такъв е всеки втори. нИщо нали очните доктори треа печелят и те.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 0
Miraka
преди 10 години
Да не говорим и за това, че при 3D филмите които лансират толкова изобщо не е удобно да си наслагваш 2ри чифт очила над диоптричните очила.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 0
Miraka
преди 10 години
Киното просто изобщо не е конкурентноспособно на новите технологии. За да отида на кино трябва да си отделя: - 1 час за отиване, паркиране и връщане - 30 мин преди прожекцията, за да си купя билет на добро място - 30 мин да чакам да се извъртят рекламите преди филмаДо тук 2 часа допълнително. Само заради това бих предпочел да гледам филма вкъщи (пък дори и да трябва да си платя същите пари за това).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 2
Pyramid
преди 10 години
-Визуалните ефекти изместиха духовното изживяване, всичко се разреди, ценностите се обзцениха а, след това, страдат, че били намалели зрителите, приходите и т.н. Изобщо, напоследък се учудвам, когато във филма няма поне 1 насочен пищов, който да гръмне, да утрепе поне десетина "лоши" и т.н.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 1
Pyramid
преди 10 години
"Кината използват нови трикове, за да привличат..."...А, когато използваха стария, *** СМИСЪЛ, салоните се пълнеха и без тези "нови трикове". През минутка ти правят реклами с "купи това", "вземи онова", "...само за ХХ лв.", "на страхотна цена!" - Йебем ти бизнеса от момента, в който престана да бъде изкуство.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още