Иновациите
Щайнер твърди, че способността на компанията му да работи бързо и иновативно е това, което е помогнало за сключването на сделката. Той го нарича „силата на голямата и гъвкавостта на малката“ компания.
Сглобяването на една машина, което се случва предимно на ръка, отнема шест до осем часа. В един момент Thermoplan доставя по 84 машини на ден на най-големия кафе оператор в света. Днес базирания в Сиатъл гигант носи една трета от продажбите на Thermoplan. Сред другите клиенти на компанията са Nestle, Google и Costa Coffee.
Приходите на Thermoplan достигнаха 130 млн. франка миналата година. Преди пет години те са по-малко от 100 млн. франка. Компанията все още не обмисля първично публично предлагане, въпреки че Щайнер отказва да говори за бъдещето на фирмата.
Силният франк
Независимо от високите производствени разходи и неблагоприятния валутен курс Thermoplan е концентрирала производството си в Швейцария.
"Естествено, направихме анализ на това какво ни е нужно, за да произвеждаме в Германия, в Източна Европа и дори в Малайзия“, разкрива Щайнер.
В отдела за проучвания и развитие на Thermoplan работят 40 души, а в производството – 140. Изобилието от квалифицирана работна ръка, законите, които правят наемането и освобождаването на служителите лесно, добрите държавни услуги и ниските данъци са нещата, които задържат компанията у дома, посочва главният изпълнителен директор.
През 2011 г., когато франкът почти достигна паритет с еврото, Thermoplan свали цените си с 5%. Обменният курс вече не е проблем, допълва Щайнер, подчертавайки, че заплатите в Швейцария са високи.
"Украйна, Русия, Казахстан – те тепърва откриват капучиното“, посочва той. „Очарователно е как едно питие като това променя света“, казва той.