Докато най-голямата в света верига кафенета Starbucks засилва своето влияние в Китай, едно от малко познатите ѝ оръжия е семейна фирма в швейцарско градче, предава Bloomberg.
Централата на Thermoplan AG се намира сред пасищата във Вегис, градче с 4400 жители. Фирмата произвежда автоматични машини за еспресо и капучино, които Starbucks използва във всяко едно от всичките си почти 21 000 заведения по света.
Със своите 230 служители Thermoplan, която изнася 98% от продукцията си, е символ на швейцарските глобално ориентирани малки и средни фирми, които залагат на майсторска изработка, за да движат бизнеса си напред.
Споразумението за свободна търговия между Швейцария и Китай и нарастващата популярност на кремообразното кафе в азиатската страна подсказват, че Китай е напът да стане най-големият пазар на Starbucks извън САЩ. Това кара главния изпълнителен директор на Thermoplan Адриан Щайнер да гледа оптимистично на бъдещето.
Thermoplan е сред множеството компании, които насочват поглед към развитието на бизнеса си в Пекин и Шанхай. От своя страна през миналия месец Starbucks заяви, че планира да отвори нови 800 заведения в Китай и Азиатско-тихоокеанския регион през фискалната 2015 г.
Сметана
Развитието на Thermoplan в света на кафето може да бъде проследено три десетилетия назад, когато компанията започва да прави машини за бита сметана. По-късно, през 1999 г., когато има само 20 служители, фирмата има късмета да сключи ексклузивен международен договор със Starbucks. По това време веригата заведения решава да замени традиционните си машини за еспресо с автоматични.
Благодарение на договора машините на Thermoplan влизат във всички обекти на Starbucks – от Ню Йорк и Париж до Пекин.
Цената на основния модел машини на Thermoplan започва от 7000 франка (7700 долара), а по-големите, самопочистващи се устройства, се продават за около 17 000 франка. Машината Mastrena, която Thermonplan произвежда изключително за Starbucks, беше представена през 2008 г. За да направи капучино с нея, операторът трябва само да избере вида на кафето от компютъризирано меню.
Договорът между двете компании трябва да бъде подновен през следващата година, но страните отказват да коментират темата.