При предавания като това на Оскарите обаче много хора гледат излъчването на живо и рекламите по-рядко се пропускат. Независимо от това рекламодатели твърдят, че даден продукт остава в съзнанието на зрителите по-дълго, когато той е изтъкван едновременно от рекламни клипове и т.нар позициониране.
Телевизиите предоставят преди всичко на по-платежоспособните си спонсори подобно позициониране на продукти, твърдят медийни агенции. С платено рекламно ефирно време от пет минути Samsung е един от най-големите спонсори на тазгодишното предаване на Оскарите.
Самият концерн не пожелава да вземе отношение по финансовите параметри на рекламния му договор с ABC, но медийният наблюдател на индустрията Kantar Media оценява, че през тази година рекламодателите са платили по около 1,8 млн. долара за 30 секунди ефирно време.
Това би означавало, че Samsung може да е платил 18 млн. долара за рекламните си минути. За сравнение: според Kantar компанията е платила общо 24 млн. долара за рекламите си по време на връчването на Оскарите от 2009 г. насам.
Разходите за рекламното позициониране на продукта са били включени в цялостния рекламен пакет на Samsung, казва източник, запознат с въпроса.
А самият факт, че водещата ДеДженерис впоследствие прати своята снимка със звездите и в социалната мрежа, направи скритата реклама още по-ценна. В понеделник вечер потребителите на Twitter вече бяха препубликували снимката над 3 млн. пъти. Наистина името на марката Samsung не се появява в нито един туит. Но фактът, че снимката е направена с телефон на Samsung, ясно се виждаше от самото селфи.
От друга страна, по време на връчването на наградите Samsung е споменавана около 900 пъти на минута в социалните медии, твърди Kontera, компания, която следи съдържанията в социалните медии.
Но рекламният бум на Samsung не е минал без проблеми. Много зрители побързаха да отбележат в Twitter, че водещата е изпращала туитове през същата вечер и с iPhone на конкурента Apple.
Скритата реклама обаче не е била само на Samsung. Така например ДеДженерис е поръчала за някои зрители пица от пицарията Big Mamma's and Pappa's в Лос Анджелис. На кутиите за пица ясно се виждаше и логото на компанията за напитки Coca-Cola, което въобще не рекламираше по време на шоуто (вместо това конкурентът Pepsi пусна официални рекламни клипове).
„Пицарията Big Mama's and Pappa's ще получи от нас още утре писмо за благодарност", заяви своевременно в свой туит в Twitter заместник-главният маркетинг директор на Coca-Cola Уенди Кларк още в нощта на Оскарите.