Производителят на луксозни ски якета Moncler, който има 100 магазина, приключи търговията в понеделник, първият ден на борсовата си търговия, с пазарна стойност от 5,1 млрд. долара, пише Bloomberg.
Повишението с 47% бе най-добрият първи ден на търговия през тази година от всички първични публичния предлагания (IPO) в Европа на стойност над 1 млрд. долара.
Ако сте пропуснали IPO-то, не се тревожете - все още може да инвестирате 1600 долара в яке. Дали обаче трябва да го правите?
Bloomberg анализира останалия пазар на ски якета, като използва Grenoble Orehona на Moncler като база за сравнение. Orehona е с водоустойчива външна част и подплата от пух. То е късо и с цената си от 1560 долара попада в средния ценови диапазон на продуктите на Moncler. Алтернативите също са водоустойчиви и с подплата от пух:
- Якето Keibo на Arc'teryx се продава за 750 долара или малко по-малко от половината от цената на Orehona. То не може да се мери със стила на Moncler - Orehona със сигурност е по-елегантно предложение.
- Ако стилът е фактор, якето Mountain Down на Marmot се предлага в разнообразие от варианти в два цвята. Най-високата му цена е 375 долара или половината от якето на Arc'teryx и по-малко от 1/4 от тази на Moncler.
- Primo Down на Patagonia струва 640 долара. Също като Arc'teryx, то отстъпва на Moncler по отношение на стилния външен вид.
Именно за стила плащат хората, които купуват Moncler. Всички тези якета вършат отлична работа на пистата, но и извън нея, превръщайки Moncler в лига сама по себе си. Дали тази лига струва 1600 или 5 млрд. долара е друг въпрос. Вероятно ако потребителите продължат да отговарят на първия въпрос с да, инвеститорите ще последват примера им.