IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Toyota е най-скъпата автомобилна марка

Само за една година японската компания е увеличила цената на бранда си с 6%

18:40 | 19.01.12 г. 2
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Водещата международна консултантска компанията Interbrand публикува ежегодния си рейтинг на търговските брандове, която показва най-скъпите марки в света. Някои от тях са автомобилни марки, като на първо място сред тях е Toyota.

Стойността на бранда е оценена на 27,76 млрд. долара, което е с 6% повече от миналата година. Второто място е за Mercedes-Benz (27,44 млрд, долара, +9%), а третото за BMW (24,55 млрд. долара, +10%).

В общия рейтинг тези три марки заемат съответно 11-о, 12-о и 15-о място, като запазват позициите си от преди година. 

Далеч зад тях е Honda (19,43 млрд. долара, +5%). Японската компания е увеличила стойността си, но отстъпва с едно място назад в сравнение с миналата година. Топ 5 на автомобилните марки завършва VW (7.85 млрд. долара, +14%). В общия рейтинг на всички брендове германският концерн се е придвижил на 47- място, което с 6 позиции напред.

На шесто място е Ford (7,48 млрд. долара, +4 %), следван от Audi (6,17 млрд. долара, +13%). И докато американският концерн запазва мястото си от преди година, германският скача с 4 места напред - от 63-о на 59-о място. Същото прави и Hyundai (6,00 млрд. долара, +19%), който вече е на 61-а позиция. За първи път в Топ 10 влиза Nissan (3,81 млрд. долара), който е на 90-о място в общото подреждане.

Иначе отново най-скъпата марка в света е Coca-Cola (71,86 млрд. долара), следват IBM (69,90 млрд. долара), Microsoft (59,08 млрд. долара), Google (55,31 млрд. долара) и др.

Ето и цялата класация: 



Таблица: Interbrand 

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:36 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
Nejchev
преди 12 години
Цената на марката няма нищо общо с пазарната капитализация.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
Zdrasti
преди 12 години
защо "наи скапа марка" вместу компания с наи висока капитализация.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още