Водещата международна консултантска компанията Interbrand публикува ежегодния си рейтинг на търговските брандове, която показва най-скъпите марки в света. Някои от тях са автомобилни марки, като на първо място сред тях е Toyota.
Стойността на бранда е оценена на 27,76 млрд. долара, което е с 6% повече от миналата година. Второто място е за Mercedes-Benz (27,44 млрд, долара, +9%), а третото за BMW (24,55 млрд. долара, +10%).
В общия рейтинг тези три марки заемат съответно 11-о, 12-о и 15-о място, като запазват позициите си от преди година.
Далеч зад тях е Honda (19,43 млрд. долара, +5%). Японската компания е увеличила стойността си, но отстъпва с едно място назад в сравнение с миналата година. Топ 5 на автомобилните марки завършва VW (7.85 млрд. долара, +14%). В общия рейтинг на всички брендове германският концерн се е придвижил на 47- място, което с 6 позиции напред.
На шесто място е Ford (7,48 млрд. долара, +4 %), следван от Audi (6,17 млрд. долара, +13%). И докато американският концерн запазва мястото си от преди година, германският скача с 4 места напред - от 63-о на 59-о място. Същото прави и Hyundai (6,00 млрд. долара, +19%), който вече е на 61-а позиция. За първи път в Топ 10 влиза Nissan (3,81 млрд. долара), който е на 90-о място в общото подреждане.
Иначе отново най-скъпата марка в света е Coca-Cola (71,86 млрд. долара), следват IBM (69,90 млрд. долара), Microsoft (59,08 млрд. долара), Google (55,31 млрд. долара) и др.
Ето и цялата класация:
Таблица: Interbrand
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg
преди 12 години Цената на марката няма нищо общо с пазарната капитализация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години защо "наи скапа марка" вместу компания с наи висока капитализация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар