Обичате ли обувките? Ако сте от хората, които посещават магазините за обувки след всяка заплата, търсейки някой хубав, модерен и удобен чифт, за вас има една добра новина. Хобито или страстта ви могат да ви направят богати, пише The Financial Edge.
Производителите на обувки инвестират много в бизнеса си. Те създават ценни продукти, които клиентите сами търсят, от които имат нужда и често плащат „луди“ пари, за да притежават. Каква е вашата роля във всичко това?
Като почитател на обувките, със сигурност познавате добре качеството на повечето марки, които сте срещали в магазините. Ако едновременно с това имате и интерес към инвестирането, влагането на средства в тази индустрия може да се окаже добра стратегия.
Първият съвет, който всеки инвеститор би ви дал, е да се запознаете добре със сектора или компанията, в която инвестирате. А какво по-добро познаване от това всеки месец или по-често да наблюдавате новите стоки, които излизат, потока от клиенти в магазина, цените и нивото на обслужване.
Ето няколко примера за успешни компании, които от години се занимават с производство и продажба на обувки.
Steven Madden може и да е малка компания, но постига много. Особено напоследък. Фирмата изработва достъпни и удобни обувки за мъже и жени от 1990 година насам и има няколко бранда – Steven Madden Kids, Steven Madden Men's, Madden Girls, Stevies, Steven, Steve Madden Fix, Olsenboye, Candies, Elizabeth and James. Клиентите харесват и започват да свикват с уникалния дизайн на продуктите на компанията.
Инвеститорите изглежда също харесват фирмата. Акциите й са поскъпнали с 1186% за последните 10 години. А това е просто феноменален напредък за малка компания, чиито приходи са нараснали с едва 19% за последните 5 години.
Прогнозите за развитие в „тийнейджърските години на компанията“ също са доста положителни. Компанията прогнозира над 600 млн. долара продажби за тази година, което, ако се окаже вярно, ще е пета поредна година с ръст на приходите. С твърдия си растеж на приходите и липсата на задължения, Steven Madden сякаш си е осигурила постоянно място на пазара.
Nike Inc. е синоним на спортни обувки и аксесоари. Логото на компанията „Just Do It” се разпознава из цял свят. Компанията може да снабди клиента си с всичко - от маратонки за джогинг до бутонки за футбол. Компанията облича звезди от NBA като Кобе Брайънт, от NFL като Дрю Брийс, както и голф легендата Тайгър Уудс. Компанията е на пазара от 1964 година и не показва никакви признаци на изчерпване.
Американската фирма е постигнала постоянен и устойчив ръст на печалбата за акционерите – каквато е била и една от заложените й цели. Nike е на път да достигне над 20 млрд. долара приходи за тази година, което ще бъде 13% ръст спрямо миналата година. Инвеститорите, от своя страна, са получили 308% възвръщаемост за последните 10 години. Това, всеки може да се съгласи, е голям напредък за десетилетието, което все още страда от последствията на финансовата криза.
Heely's, Deckers Outdoor Group, Nordstorm, примерите за компании от обувния бранш, които се радват на небивал успех и продължават да просперират, са много. Различното между тях е дизайнът и дълбочината, до която са стигнали в диверсифицирането на продуктите си.
Общото – това, че са компании за производство и продажба предимно на обувки; че са си създали име на пазара; радват се на лоялни клиенти и процъфтяващ бизнес и са от толкова дълго на пазара, че успехът им е проверен и едва ли се дължи на временна еуфория. Особено предвид финансовите им показатели на фона на затихваща световна финансова криза.