Офис етикетът може да се превърне в голямо предизвикателство, имайки предвид неформалните дигитални начини за комуникация, отворените работни срещи и все по-силното навлизане на работата в личния живот на хората.
Според консултанта по кариерно развитие Вики Оливър, цитирана от списание Forbes, едно от най-големите предизвикателства на офисите в 21-ви век е разнообразието от всякакви технологични джаджи като BlackBerry, iPod и други. Бизнес етикетът днес обаче е заделил няколко правила и за тях. Така например въпреки, че почти всеки го прави, не е уместно да се возите в асансьора и да слушате музика от плейъра си. „Слагането на слушалки в ушите е все едно да си сложите табелка „Не безпокой“ на врата“, казва Оливър. Жестът дава да се разбере, че искате хората да ви оставят намира и е доста недружелюбен като цяло.
Асансьорът не е и място за проверяване на пощата. „Това изглежда сякаш се изолирате". Избягвайки използването на устройствата си не е просто израз на уважение към останалите. „Ако искате да вървите напред, трябва да излезете от пашкула си". Асансьорите и ескалаторите са основно места, където атмосферата трябва да е приятелска и да има позитивно взаимодействие между хората. Ето защо е добре да се използват именно с тази цел.
Независимо, че архитектите на повечето офиси в момента залагат на отворените пространства и кабинкови работни площи (отделяне на бюрата посредством ниски плоскости), което позволява да прекъснете и заприказвате колегата си по всяко време, по-добре се научете да уважавате личното пространство на хората. Опитайте например, преди да застанете зад гърба на някого или да седнете на бюрото му, да го предупредите за намеренията си с „Извинявай, удобно ли е...“ Мнозина предпочитат също да бъдат уведомени по телефон или с мейл за намерението на някого да ги прекъсне, посети или да обсъдят въпрос или идея.
Етикеция има и в писането на мейли, телефонни обаждания и комуникацията като цяло. Според Оливър оставянето на гласово съобщение с ясното съзнание, че отсрещната страна не е в състояние да отговори на повикването, е признак на лошо възпитание. „Това са лоши маниери. Умишлено действие за избягване на директен разговор". Ако все пак се наложи да оставите съобщение, нека то бъде кратко. И се съобразете с часа. Изглежда доста странно да потърсите някого от колегите си по среднощ и да му оставите съобщение.
Същото важи и за мейлите. Ако ви хрумне идея в малките часове на деня, по-добре я запишете, подгответе мейла и го изпратете на сутринта. Това правило важи и при контактите с шефовете. Много от тях или не се съобразяват с работното време на служителите си или просто искат да ги проверят до колко сериозно приемат работата си. Ето защо пращат мейли в почивните дни или късно вечер. Според Вики Оливър служителите не са длъжни да отговарят на тези съобщения. „Това няма да е нито неучтиво, а освен това ще поставите граница на личното си пространство.“
Офис етикетът засяга и облеклото на работното място. Ако шефът ви ходи с джинси значи и служителите му могат да изберат ежедневния стил дрехи. Въпреки всичко обаче е добре да разграничите дрехите си за уикенда и свободното време от тези, с които ходите на работа.