В миналото обещанието за топла вода и чисти чаршафи са били достатъчни, за да повдигнат духа на пътуващите по работа.
Днес обаче хората в командировка се нуждаят от нещо повече – както от хотела, в който ще отседнат, така и от личните вещи, които ще вземат със себе си. Интернет връзката в хотелската стая винаги е предимство, не тръгваме на път без зарядно устройство за смартфон, МР3 плейър, ноутбук и т.н.
За ролята на хай-тек устройствата сметка си дават все повече хотелски вериги, като някои от тях започнаха да предлагат допълнителни високотехнологични глезотии.
Какво предстои?
По думите на Скот Кемпбъл, говорител на гиганта в туристическия и хазартния бизнес MGM Mirage, в бъдеще в хотелската стая човек ще може да контролира голяма част от заобикалящите го технологии по по-лесен и бърз начин. Телевизорът ще се включва с гласова команда, осветлението ще се спира с дистанционно, завесите ще се спускат и отварят с жест.
В някои хотели бъдещето вече е факт
От обясненията на Кемпбъл пред The Sydney Morning Herald става ясно, че много от новите удобства, които можем да си представим в хотелските стаи, вече са факт в обектите на редица вериги.
Днес всяка стая в съвременните хотели е снабдена с фибро-оптичен кабел, осигуряващ свързаност към мрежа, с която може да се контролират „събитията“ на мястото, в което отсядаме. В по-модерните хотели например едва ли ще намерим будилник. Вместо това може да настроим телевизора, за да ни събуди, а няколко минути след него да се включат и лампите. Може дори да си „поръчаме“ слънчева сутрин, като нагласим час за отваряне на завесите.
Новата ера в хотелското обслужване е подчинена на желанието за постоянна възможност за интернет достъп.
„Ползването на интернет се промени съществено“, коментира пред изданието Дейвид Гарисън, главен изпълнителен директор на iBAHN, компания, доставяща интернет свързаност за хотелски вериги.
Преди пет години видеотрафикът беше едва измерим, а сега делът му е 25% от общия, обяснява той. „Това се дължи не само на YouTube, но и на приложенията за социална свързаност.“
Според Гарисън именно по тази причина ще се промени моделът на ценообразуване на интернет достъпа (в хотелите). Много скоро ще започнем да плащаме на трафик, което означава, че този, който сваля филм на iPad-а си или използва Skype за дълги разговори с колеги или приятели, ще плаща повече от ползващите Google Maps, за да открият за кратко време как да стигнат до най-близкия ресторант.
Мнението на Дейвид Гарисън е, че в момента моделът за еднакво третиране на потребителите на интернет в хотелите относно цените не е честно. Той предвижда скоро хотелските управи да започнат да предлагат различни пакети, и то – не само с оферти за интернет свързаност, но и с телевизионно съдържание, в зависимост от активността и интересите на гостите.
Гарсисън все пак успокоява, че новият модел няма да доведе до прекомерно високите цени, които някои бизнесмени са принудени да плащат за телефонни разговори от хотелската си стая.
Смартфоните като дистанционно
В концепцията на Дейвид Гарисън за бъдещето на хотелските стаи телевизорът играе ключова роля – той ще е основният интернет портал и базово устройство за забавления. По-малките устройства като телефони и таблети ще се свързват с мрежата на стаята и с телевизора, действайки като дистанционно.
„Мисля, че смартофните ще се превърнат в основен навигационен инструмент“, казва той и дава за пример това, че чрез телефона ще можем да отваряме вратата например или да указваме каква марка бира предпочитаме да имаме в стаята.
Хотели в Космоса...
Новите технологии позволиха и изграждането на първия космически хотел, който ще започне да приема резервации през 2012 г. и със сигурност ще накара хората да изпитат нови преживявания. Летящата в земната орбита станция има само двойни и единични стаи.
Четиридневен престой на база all-inclusive (с включена храна) ще струва на всеки желаещ да избяга от стреса на Земята 2,8 млн. паунда, посочва вестник Independent.
Цената е оправдано висока – в нея е включен 18-седмичен курс по астронавтика, трансфер до площадката за излитане, както и транспорт до космическа совалка на стойност милиард долара. По време на престоя си на кораба обаче гостите ще обиколят земята веднъж на всеки 80 минути и ще наблюдават по 15 залеза на ден.