IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Релсовият път на най-старата трамвайна линия в София е изцяло обновен

Целта на проекта за обновяване на трамвайна линия № 5 по бул. "Цар Борис III" е да се насърчи използването на градския транспорт

17:18 | 28.12.23 г.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Приключи цялостното обновяване на трамвайния релсов път по бул. „Цар Борис III“ от Съдебната палата до кв. „Княжево“, която е най-старата трамвайна линия в София. Реконструкцията беше реализирана по проект „Интегриран столичен градски транспорт – фаза II“ по Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“. Това съобщи ръководителят на проекта Десислава Христова, цитирана от пресцентъра на Столична община.

Целият проект включва рехабилитация на трамвайни линии, доставка на нови трамвайни мотриси и надграждане на интелигентната система за управление на трафика и съществуващата система за информация на пътниците в реално време.

Целта на проекта е да се насърчи използването на градския транспорт.

Реконструкцията на релсовия път по бул. “Цар Борис III“ беше изпълнена в периода 2021 г. – 2023 г. Това е първият основен ремонт на трасето от 1988 г. насам. В резултат на проекта изцяло подменени са релсовият път и контактно-кабелната мрежа, обновени са тротоарните настилки, изградено е ново улично осветление в ремонтираните участъци.

Нов линеен парк на бул. „Македония“ е разположен във вътрешността на булеварда, като в пространството между двете съществуващи локални платна са обособени две пешеходни алеи, една велоалея и кътове за отдих. Самите релси на трамвая са озеленени с над 1500 кв. м тревни чимове, които завършват цялостната архитектурна композиция на пространството, превръщайки се в „зелен остров“ в самия център на града. Пероните на спирките са изцяло обновени, като височината им е съобразена с височината на нископодовите трамвайни мотриси, обслужващи трасето.

По проекта също е реконструирано трамвайното трасе по ул. “Каменоделска“ между ноември 2018 г. и ноември 2019 г. Изцяло обновени са релсовият път, контактната мрежа, пътните платна и тротоарите.

През 2020 г. по проекта са доставени 13 нископодови съчленени трамвайни мотриси, които са с нисък разход на електроенергия и ниско ниво на шума. Новите трамваи обслужват линиите по реконструираните участъци.

Доставените в рамките на проекта трамваи се движат по трамвайна линия № 5 по новото трасе на бул. „Цар Борис III“.

Осъществено е и надграждане на интелигентната система за управление на трафика, включващо сигнализация за преминаване с приоритет на трамваи. През 2018 г. е доставено и монтирано оборудване на 20 кръстовища, през които преминават трасетата на трамвайни линии № 18, 20 и 22.

Трамвайните спирки по трасето на бул. „Цар Борис III“ разполагат с електронни информационни табла, а тази година са доставени и монтирани камери за видеонаблюдение на спирките.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:37 | 30.12.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Галерия виж още

Коментари

Финанси виж още