Louis Vuitton (LV) и Chanel са единствените големи луксозни марки, които са увеличили стойността си през изминалата година, когато индустрията се сблъска със забавяне на продажбите в Китай и Русия, разкрива Millward Brown в свое ново проучване, наречено „2015 BrandZ”.
Vuitton придоби 6%, достигайки стойност от 27,4 млрд. долара, което постави най-големия бранд на LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton на челно място в списъка на луксозните марки за десета поредна година, пише Bloomberg. Стойността на Chanel нарасна с 15% през 2014 г. до 9 млрд. долара. Тя си спечели четвъртото място в класацията, като преди нея се нареждат Hermes и Gucci, съответно на второ и трето място.
Стойността на луксозните марки, влизащи в топ 10, базирана на интервюта с повече от 3 млн. потребители и на анализи на компании за представянето им, спадна с 6 на сто, или със 7,1 млрд. долара, до 105 млрд. долара. Брандове като Prada SpA и Cartier например отбелязват спад.
Разходите за скъпи подаръци в Китай спаднаха, след като правителството стартира антикорупционна кампания, докато купувачите в Русия страдат от обезценяването на рублата и санкциите, свързани с конфликта в Украйна, посочват от Millward Brown.
В същото време усилията на марките да си създадат имидж на по-ексклузивни даде възможност на по-евтините брандове като Michael Kors и Tiffany, които успяха да се озоват в топ 10 за първи път, разкрива проучването.
Chanel и Vuitton се справят по-добре от конкурентите си благодарение на уникалния си подход, твърди Елспет Чун от Millward Brown.
Chanel е изравнила цените си в различните региони, насърчавайки пазаруването директно в магазините ѝ, посочва Чун. Vuitton пък успешно е възродила марката си.
Най-лошо представяне имат Cartier, чиято стойност намаля с 15 на сто до 7,6 млрд. долара, и Prada, чиято стойност се срина с 35% до 6,5 млрд. долара. Прекалено скъпият продуктов микс и липсата на нови предложения от Prada накара потребителите да насочат вниманието си към други марки.
Стойността на Hermes намаля с 13 на сто до 18,9 млрд. долара, а тази на Gucci – с 14% до 13,8 млрд. долара. Rolex пък има 6% спад в стойността до 8,5 млрд. долара, с което се класира на пето място.