IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бизнесът с потъването на "Титаник"

Стогодишнина от трагедията може да се нарече буквално „върха на айсберга на маркетинга, наречен "Титаник"

10:10 | 16.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Докът в Белфаст, където е бил построен Титаник. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Докът в Белфаст, където е бил построен Титаник. Снимка: Ройтерс

Маркетингът на катастрофата от 1912 г.

Опитите да се правят бързи пари с бедствието датират почти от времето на самото произшествие. Първият кратък филм за "Титаник", в който участва и оцелелият от потъването Дороти Гибсън, е по кината само месец след трагедията. Оттогава са заснети повече от дузина други филми, включително монументалният труд на Джеймс Камерън през 1997 г., който бе бъдат пуснат за стогодишнината в 3D версия.

Който е търсил осезаем сувенир на кораба, е можел да триумфира още на 6-и април. На тази дата американският търговски канал QVC проведе специално събитие за „Титаник“, на което бе предложен нов парфюм за 69 долара - Legacy 1912 Titanic Fragrancе. От него са били продадени 8000 флакончета.

Каналът обещава, че уханието се базира на есенции, открити от спасителни водолази в ампули в развалините на "Титаник".

Предполага се, че те са били собственост на германеца Адолф Зафелд, производител на парфюми, който преживява бедствието от 1912 г., но губи флаконите с аромата.

Годишнина тази година може да се нарече буквално „върха на айсберга на маркетинга, наречен "Титаник". От него преди всичко ще спечели консултантската компания RMS Titanic Inc, която притежава изключителните права върху морското дъно около развалините. Дружеството-майка, Premier Exhibits Inc, предлага през тези дни на търг около 5000 възстановени артефакти от „Титаник“.

Експертите очакват приходи в размер на 200 млн. долара. Част от условието на офертата е предметите да са под защитата на купувача, който е задължен да ги запази за следващите 100 години и да не ги продава преждевременно.

За някои ентусиасти по темата "Титаник" обаче нито един сувенир или помен не са достатъчни, за да отбележат годишнината. По-рано тази седмица повече от 1300 пътници на кораба MS Balmoral се впуснаха от Саутхемптън, който ще предприеме същия курс, по който  преди 100 години е поел "Титаник". По-малък кораб, Azamara, започва пътуването си от Ню Йорк. Двата кораба трябваше да се срещнат в неделя в 2,20 часа на мястото, където големият горд "Титаник" е потънал. 

Снимки от отбелязването на юбилея вижте в галерията!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:35 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Галерия виж още

Коментари

Финанси виж още