Нова година – нов късмет. А за някои и нова работа. Ако и вие сте сред онези, които се осланят на принципа за новото начало и сте решили да смените попрището или мястото, на което се трудите и прекарвате по-голяма част от деня си, вероятно ви предстои разговор с мениджъра на отдела или фирмата ви.
Както всяка работа, така и напускането има своите „чалъми“. За правила едва ли може да се говори, но е добре да знаете как да излезете от ситуацията така, че ако в бъдеще се наложи отново да работите заедно или да се върнете на старото си място, да нямате проблем да погледнете работодателя си в очите.
Драматично напускане с хвърляне на оставка и тръшване на вратата вероятно блазни мнозина, особено ако са работили при лоши условия месеци наред и са имали проблеми с шефове и колеги. В днешните времена на несигурност обаче, когато кризата е оставила отпечатък върху много фирми, да напуснете елегантно и да запазите приятелските си отношения с ръководителите на фирмата може да се окаже по-умният ход.
И тъй като празниците в края на годината са периодът, в който човек прави равносметка и решава да промени това, от което не е доволен, мнозина се решават на тази стъпка именно в този период. Малцина обаче го правят. Това сочат данните на уебсайта i-resign.com, който е специализиран в даване на съвети и информация за тази стъпка от професионалното развитие на всеки, пише вестник Guardian.
Според наблюденията на експертите всъщност не януари или декември, а август и септември са пиковите месеци, в които хората напускат работното си място.
Данните сочат също, че по-голяма част от онези, които напускат работодателя си, се преместват в друга фирма в същия бранш. Което означава, че е добре да запазят добри отношения с бившите колеги и работодатели.
Как – ето няколко полезни съвета.