IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Формите на колата са плод на инстинкт

Дали ще ви харесат заоблени форми или островърх автомобил зависи от основни човешки инстинкти

11:54 | 22.04.10 г.
Chevy Camaro
Chevy Camaro
Предпочитанията към автомобилните марки се дължат на основни човешки инстинкти, съобщи изданието Live Science, позовавайки се на германски когнитивен психолог.

В зависимост от инстинктите си хората харесват заоблени линии или остри ъгли. А производителите на автомобили залагат на едните или другите предпочитания в зависимост от времената.

Според Клаус-Кристиан Карбон от университета на Бамберг хората избират колите си, следвайки два основни инстинкта.

Единият е избягването на остри предмети, защото те могат да ни наранят и ни напомнят подсъзнателно за остри зъби, нокти, бодли, ножове. В резултат обикновено предпочитаме облите форми. Тази склонност към меки линии обаче се превъзмогва от друг инстинкт - да търсим нещо ново. Когато сме заобиколени от познати неща, се отпускаме, а видим ли нещо необичайно, се оживяваме. Предпочитанието към новото може да направи понякога острите ъгли привлекателни.

Дали съзнателно или не, дизайнерите на автомобили редуват тенденциите.

Карбон е поискал от участниците в изследването да оценят линиите на автомобили от 50-те до края на 90-те години на миналия век. Той установил, че колите с по-обли форми са били популярни през определени периоди, а след това нараствало търсенето на ъгловати коли.

Докато преди за смяната на модата са били необходими 50 години, сега процесът отнема около 20 години.

Ако авторът на изследването е прав, през следващите години ще станат модерни колите с ъгловати линии. Но като се остави настрани привлекателността на новото, меките извивки също така събуждат и инстинкта за любов.
 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:43 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още