Американският автомобилен гигант General Motors представи на 24 март заедно с китайския си партньор SAIC нов тип автомобил, чрез който се надява да затвърди позицията си на пазара на електрически автомобили. Компанията се надява да се позиционира още по-добре и в Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, предадe АР.
General Motors представи модела EN-V (Electric Networked Vehicle - Електрически мрежово свързан автомобил) заедно с китайския си партньор в съвместния павилион на двете компании на автомобилното изложение, което ще се проведе в Шанхай от май до октомври тази година.
EN-V който може да превозва двама души, придвижвайки се на две колела, ще бъде свързан в мрежа с други автомобили, което ще помогне за предотвратяване на катастрофи и за облекчаване на трафика в пренаселени големи градове като Шанхай. Ще бъдат необходими обаче още 10 до 20 години, за да се появи автомобилът в търговската мрежа, отбелязва Reuters.
General Motors се надява моделът, чиято дължина е една трета от дължината на стандартния пътнически автомобил, да допринесе за утвърждаване на компанията като значим играч на пазара на иновативни автомобили с нисък разход на гориво.
"General Motors и SAIC представят един автомобил, който не използва бензин, не изхвърля вредни газове, осигурен е срещу катастрофи и попадане в задръствания", отбелязва Кевин Уейл, президент и управляващ директор на General Motors China Group.
Компанията не случайно е избрала Китай, за да представи новата си концепция. Страната вече е вторият по големина в света пазар за продукцията на General Motors след САЩ. Компанията отчете феноменална тенденция през 2009 г., когато всеки месец продажбите й в Китай поставяха нов рекорд, припомня Reuters.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.