Около собствениците на Porsche витае духът на лукса и разкоша. Honda – тя е за практичните, а според последните проучвания онези, които карат Chevrolet сякаш крещят „аз не използвам интернет“.
Проучване, направено в САЩ от компания, занимаваща се с изучаване на навиците на шофьорите по пътищата и цитирано от Forbes има за цел да покаже какво обединява почитателите на една или друга марка автомобили.
Колата може да разкрие много повече за собственика си, от колкото си мислите.
Търговската марка на Bentley разкрива стремеж към богатство. Колата обаче не парадира с лукс и блясък. „Претендираме да залагаме на изтънчения разкош, което със сигурност се отразява на клиентите ни – на тяхното настроение, докато карат возилото, и на стила им“, казва един от членовете на борда на директорите на марката.
Почитателите на марката Chevrolet показват доста противоречиви резултати в проучването на навиците на шофьорите, направено през тази година. Оказва се, че 13% от собствениците на тази марка не са ползвали никога през живота си уеб камера. За сравнение едва 3% от собствениците на друга марка – Honda споделят, че не разбират от техника. Други 70% от почитателите на Honda обаче могат да се похвалят с диплома за висше образование или по-висока научна степен. Със същото изпъкват едва 35% от шофьорите на Chevrolet.
Също както Chevrolet, Ford разкрива някои неблагоприятни демографски тенденции. Едва 45% от собствениците на първата американска кола имат диплома от университет, а 12% не използват интернет. За да се пребори с технологичната изостаналост на клиентите си, компанията предприе някои инициативи, с които да накара собствениците да бъдат в крак с новите технологии – в новите модели на колата вече може да се слуша музика от iPod посредством Bluetooth система. Шофьорите могат да избират исканата песен с гласова команда или текстово съобщение.
Собствениците на Honda се оказали прагматични и добре образовани. „Почитателите на марката избират нашите коли основно, защото ни се доверяват и намират различното в моделите ни“, казва говорителят на компанията Крис Нотън. „Обикновено колите с повече технически характеристики не наблягат на визията, защото клиентите не търсят това, те се насочват към пълнежа.“
Собствениците на Lexus са улегнали и стабилни. 75% от тях имат семейства, а средната възраст на притежателите на този модел е 56 години. Те са образовани и финансово осигурени.
Онези, които са предпочели Mini, са финансово подсигурени, със среден годишен доход от 125 хил. долара. Според говорителката на Mini за САЩ няма възрастова граница за притежателите на колата. Според нея почитателите на бранда спадат в четири категории – онези, които са впечатлени от дизайна; хората, които са привлечени от ниския разход на колата; онези, които искат да се разпознават с бранда и да са част от обществото на Mini и практиците, които виждат в малката кола удобен и бърз начин за придвижване.
Toyota – колата се разпознава като предимно семейно возило. Средната възраст на собствениците на автомобила е 55 години, 70% от тях са семейни. Според проучването 60% от любителите на марката имат висше образование, но по този показател водещ остава все пак Lexus с неговите 71% образовани клиенти.
Съвсем естествено, богатството е една от основните характеристики на собствениците на Rolls-Royce. “Общото сред всички наши клиенти е стремежът им към пълноценен живот“, споделят от компанията. Сред собствениците на марковите автомобили са членове на кралски фамилии и хора от музикалния бизнес.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.