По-масовото навлизане на електрическата кола по пътищата ще стане факт след 2020 г., смятат шефовете от доставчика за автомобилостроенето Bosch.
Повишената урбанизация е една от причините електрификацията да има смисъл. До 2015 г. повече от 60 града в света ще имат население над пет милиона души. Електрическата кола е идеална за шофиране в тези мегаполиси, твърди в съобщение до медиите д-р Бернд Бор, председател на Борда на директорите на групата.
По думите му този тип коли ще се радват на най-голям успех в гъсто населените региони на Азия, както и в някои европейски и американски градове.
„До 2015 г. очакваме обем на продажбите от около 500 хил. електрически автомобила за целия свят“, казва Бор.
За да се стигне до тези продажби обаче, трябва да се подобрят някои характеристики на автомобилите. Преди всичко това означава по-висока компактност на батерията, която служи за „резервоар” на електрическите автомобили.
За да измине 200 километра, един електрически автомобил днес се нуждае от литиево-йонна батерия, тежаща 250 килограма. При цена от около 17 хил. евро тази батерия не само е прекалено тежка, но също така и прекалено скъпа. За 2015 г. прогнозираните ценови нива са между 8 хил. и 12 хил. евро – все още прекалено скъпи за масовия пазар.
Поради това разработващите инженери предстои да полагат нови усилия за намаляване на теглото и цената на батериите.