Експерти съставиха класация на автомобилните марки, чиито двигатели са най-надеждни. В списъка са мотори, при които не се наблюдават проблеми при първите 300 000 км пробег, съобщава изданието The Siver Times.
На първо място в Топ 5 се оказва брандът Renault с неговия двигател K7M с обем 1,6 литра. Моторът се предлага в няколко варианта на мощност, като се поставя на Renault Megane и Renault Scenic (1995-1999 г.), Renault Clio II (1998-2003), Dacia Logan (2004-2010), Dacia Sandero (2008-2011) и Dacia Lodgy и Dacia Dokker (2012). Този двигател може да премине дори 400 000 км без основен ремонт.
На втората позиция са класирани три автомобилни марки - Hyundai, Kia и Mitsubishi. Експертите посочват, че като цяло всички техни силови агрегати са надеждни, като единственият им проблем е с катализаторите, но той се наблюдава в доста редки случаи.
Третото място е за моделите на Opel, а именно Astra, Zafira и Vectra, които са оборудвани с 1,8-литров бензинов двигател. Той също е надежден, като спокойно може да достигне 300 000 км, без да се налага да бъде ремонтиран.
Следва Honda, чиито двигатели като цяло са оценени като много качествени. Като предимства при тях се посочват простата конструкция и качествените детайли. Отчита се също, че изработката на моторите на Honda е много добре изпипана.
Топ 5 на тази класация затваря двигателят MR20DE на компанията Nissan, който се произвежда от 2005 г. насам. Неговото основно приемущество е, че често се обновява, а това се отразява много положително на качествата му, тъй като всички недостатъци са отстранени.
преди 6 години На един наистина здрав двигател можеш да изкараш и над 1 милион километра ако не го караш да работи над 3200 оборота както е при примера с таксиджиите. НО това е съвсем друго.Ако говорим за нормална експлоатация и съвременните двигатели считащи се за здрави са направени така, че да издържат само по 300-400 000 километра това си е много гадно отношение на автомобилопроизводителите. Същото като монополното гадно отношение на банките.Не знам за вас но аз не признавам такъв двигател за добър и здрав и не позволявам на никой продавач или производител да ми се хвали с подобна простотия. Сигурно някъде преди 17-20 години председателя на борда на Фолксваген едвам не го уволниха точно защото не даваше да се сменя блока на двигателите на марката, които отдавна се бяха доказали с живот над 500-700 000км. По-късно смениха управлението и блоковете на двигателите. Фолксвагените са едни от най-купуваните у нас коли заедно с пежо но немците свалиха качеството на изработка на почти всичко по тях. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години При такситата двигателите издържат двойно и тройно повече отколкото на другите коли, тъй че това не е убедителен аргумент. Животът на двигателя силно зависи от режима на работа, тъй че за каквато и да е достоверна статистика ти трябва голяма представителна извадка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Качете се на кое да е такси с Дачия и погледнете на колко км е. Едва ли някой таксиджия ще манипулира километража си, за да показва по-голям пробег :) .Возил съм се на ДЕУ на 1млн+ километра лично(на супер-доволен познат), дори мислех да си купувам Есперо.Колкото до тези на Мерцедес, може да прочетете тук:http://***.tuning.bg/forums/index.php?/topic/50229-какъв-е-ресурса-на-един-двигател/'Два ярки примера за свръх гаранции са 5 и 6 цилиндровите редови дизели на Мерцедес - 1.300.000 километра гаранция на мотора!!!'Но са много по-скъпи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години В съседната статия за най-добрите ДВГ в момента е посочен точния модел двигател на Рено, който го използват и в Дачия. Обаче издържа само до 300 000км. преди основен ремонт. Това за 500 000км си е класическата тролска лъжа за тези, които основават информирания си избор единствено от приказките из интернет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години какъв 1млн. км те гонят :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ДЕУ Есперо си караше до 1млн километра, Деу Тико също.На Мерцедес двигателите също държат по 1млн и повече.През ръцете ми мина един ФВ Пасат 1.6 и изкара 500 000, при положение че километражът му най-вероятно е бил манипулиран. Простих се с него поради инцидент, не пипваше маслото.Коментираните двигатели на Рено са също много успешни, имам познати таксиджии и вече Дачиите им са на по 500 000+ км. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Електромобилите.Съвременен качествен трифазен двигател за тях изкарва между 700 000 и 1 000 000 километра пробег и след това се налага единствено смяна на 2 лагера. ДВГ са умряла работа, особено след прилагане на технологиите по скъсяване живота на двигателя развивани в състезания като Формула 1. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Само не е ясно, кои са тези "експерти" и други подробности по проучването, така че информацията би следвало да бъде проверена, преди да бъде взета под внимание, иначе си е просто реклама на Дачия и Рено, марки, станли известни като френски ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар