Ferrari от 1954 г. бе продадено за 1,1 млн. долара в Белгия - поредното доказателство за огромното търсене на италианската марка, след рекордните 52 млн. долара за 250 GTO от 1963 г., съобщи Bloomberg.
Продаденият автомобил е синьо купе 212/250, включено на първия търг на Bonhams на класически автомобили в Кнок-Ле-Зут. Събитието съвпадна с годишното рали Гран При и Concours d'Elegance в крайморския град.
Синият автомобил неотдавна бе обявен за един от двата заводски прототипа Tipo 250 Europa и бе оценен на 1 млн. долара. Името на купувача не бе обявено публично, но според дилъри той е от Швейцария.
Стивън Робъртсън от британския дилър на Ferrari отбелязва, че богатите колекционери напоследък проявяват засилен интерес към автомобили на марката от т. нар. "период на Енцо" - коли, проектирани и произведени преди Fiat да увеличи дела си във фирмата до 50% през 1969 г.
Най-великолепният и най-скъп от автомобил от серията 250 на Ferrari е GTO. Моделът е създаден през 1962 г. за участие в "24-те часа на Льо Ман" и други състезания. Между 1962 и 1964 г. са произведени по-малко от 40 автомобили от тази серия.
Червен състезателен екземпляр от 1963 г. с номер на шасито 5111 бе продаден неотдавна в частна сделка за рекордните 52 млн. долара.
преди 11 години "24-часовото рали Le Mans" - не знам дали автора или преводача или редактора е за бой, Le Mans не е рали :) 250 GTO не е създадено за Le Mans специално, а за да спечели световната титла при конструкторите тогава, когато тя е била връчвана в клас GT, a Le Mans е едно от състезанията. От там и името на модела - GT Omologato (допуснато до участие в съответния клас) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Уж се бяхме разбрали с аукциона, да не го разгласява ....на кого и за колко .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар