Също като повечето видове потребителска електроника и цените на електрическите автомобили падат с всяка изминала година.
Миналата седмица Ford Motor обяви, че ще намали с 4000 долара цената на модела си 2014 Focus EV на фона на слабитет продажби на този тип автомобили до момента. През юни Ford е продала 178 автомбила и едва 1037 за първата половина на годината. Новата цена на колата е 35 200 долара, пише BusinessWeek.
През януари пък Nissan Motor понижи цената на модела си Leaf със 6400 долара до 30 000 долара. По-рано General Motors смъкна цената на Chevrolet Volt с 10 000 долара от първоначалните 30 000 долара.
"Данните за продажбите показват какво искат потребителите", коментира Глория Бергкуист от Алианса на автомобилните производители в САЩ. "Онези, които са по-отворени към нововъведенията, вече си купиха електрически автомобили, но масовите потребители все още не са ги последвали", допълва той.
Освен ако не става въпрос за луксозни марки, като Tesla Motors, привличането на купувачи, които вече така или иначе си имат удобен седан на бензин, е трудна задача, твърди Джеръми Асивидо от Edmunds.com. От най-продавания електрически модел в САЩ за миналия месец - Volt на Chevrolet, са продадени 2698 броя, до голяма степен благодарение на държавния стимул от 6200 долара. На второ място е Leaf с 2225 продажби за юни, като за този модел субсидията е 7000 долара.
Автомобилните производители вероятно вече са се уморили от съкращаването на цените и държавните стимули, за да осигуряват продажбите си, и вероятно ще се насочат към по-креативни начини да засилят резултатите си през идните години, ако пазарът остане така анемичен. Fiat например се очаква да пусне своя 2014 Fiat 500e с програма за безплатен автомобил под наем за 12 дни в годината, която позволява на клиентите да пътуват по време на ваканцията си, без да се притесняват от честата нужда да зареждат електрическата кола.
За да се наложи в САЩ, на пазара на хибридни автомобили му бяха нужни около 10 години, като в момента на него се падат около 4% от продажбите.
Според Асивидо подобно ще е развитието и на електрическите модели - особено като се има предвид, че никой производител не би искал да е в позицията на изоставащ, когато предпочитанията на потребителите се изместят в полза на този тип превозни средства. Най-малко 9 щата в САЩ до момента са последвали примера на Калифорния, чиято цел е до 2025 г. 15% от покупките на нови автомобили да са електрически, хибридни и захранвани с водород.
Производителите на електрически автомобили намаляват цените
За да се наложи в САЩ, на пазара на хибридни автомобили му бяха нужни около 10 години
10:14 | 15.07.13 г. 1Препоръчан материал от партньор на investor.bg
Chevrolet Volt e най-продаваният електрически автомобил в САЩ. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Оценката на Tesla наближава половината от капитализацията на останалия автомобилен свят
-
Поръчките за бизнес оборудване в САЩ отчитат най-големия си ръст от над година
-
С близо 3 хиляди повече са студентите в България през академичната 2023/2024 г.
-
Кредитирането в България продължи да се ускорява и през ноември
-
Honda и Nissan формализираха преговорите помежду си
-
Поляризира ли се пазарът на памет?
-
След краха на Northvolt ЕС се обрича да остане зависим от Китай за батериите
-
ПАВЕЦ "Чаира" се завърна, засега с ограничен капацитет
-
Анализатори орязват прогнозите си за икономиката на еврозоната догодина
-
Панама отхвърли заплахите на Тръмп, че САЩ ще си върнат контрола върху Панамския канал
-
Планът на ОИСР за забрана на финансирането на петролни и газови проекти върви към провал
-
Ръстът на цените на жилищата в България не показва признаци на забавяне
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Коментари
Финанси виж още
-
Кредитирането в България продължи да се ускорява и през ноември
3 -
Служебният премиер прехвърли отговорността за неприетия бюджет към парламента
-
Обществени нагласи към бюджета: По-добре е да има стабилност, а не харчене
1 -
Новината за сливането на Honda и Nissan тласна азиатските пазари нагоре
-
Биткойнът изпрати най-лошата си седмица след преизбирането на Доналд Тръмп
-
Пазарите през 2024 г.: Инвеститорите се съсредоточиха върху САЩ
преди 11 години Естествено че ще ги намалят като няма продажби те няма да ги Ядът тез коли отговор Сигнализирай за неуместен коментар