Също като повечето видове потребителска електроника и цените на електрическите автомобили падат с всяка изминала година.
Миналата седмица Ford Motor обяви, че ще намали с 4000 долара цената на модела си 2014 Focus EV на фона на слабитет продажби на този тип автомобили до момента. През юни Ford е продала 178 автомбила и едва 1037 за първата половина на годината. Новата цена на колата е 35 200 долара, пише BusinessWeek.
През януари пък Nissan Motor понижи цената на модела си Leaf със 6400 долара до 30 000 долара. По-рано General Motors смъкна цената на Chevrolet Volt с 10 000 долара от първоначалните 30 000 долара.
"Данните за продажбите показват какво искат потребителите", коментира Глория Бергкуист от Алианса на автомобилните производители в САЩ. "Онези, които са по-отворени към нововъведенията, вече си купиха електрически автомобили, но масовите потребители все още не са ги последвали", допълва той.
Освен ако не става въпрос за луксозни марки, като Tesla Motors, привличането на купувачи, които вече така или иначе си имат удобен седан на бензин, е трудна задача, твърди Джеръми Асивидо от Edmunds.com. От най-продавания електрически модел в САЩ за миналия месец - Volt на Chevrolet, са продадени 2698 броя, до голяма степен благодарение на държавния стимул от 6200 долара. На второ място е Leaf с 2225 продажби за юни, като за този модел субсидията е 7000 долара.
Автомобилните производители вероятно вече са се уморили от съкращаването на цените и държавните стимули, за да осигуряват продажбите си, и вероятно ще се насочат към по-креативни начини да засилят резултатите си през идните години, ако пазарът остане така анемичен. Fiat например се очаква да пусне своя 2014 Fiat 500e с програма за безплатен автомобил под наем за 12 дни в годината, която позволява на клиентите да пътуват по време на ваканцията си, без да се притесняват от честата нужда да зареждат електрическата кола.
За да се наложи в САЩ, на пазара на хибридни автомобили му бяха нужни около 10 години, като в момента на него се падат около 4% от продажбите.
Според Асивидо подобно ще е развитието и на електрическите модели - особено като се има предвид, че никой производител не би искал да е в позицията на изоставащ, когато предпочитанията на потребителите се изместят в полза на този тип превозни средства. Най-малко 9 щата в САЩ до момента са последвали примера на Калифорния, чиято цел е до 2025 г. 15% от покупките на нови автомобили да са електрически, хибридни и захранвани с водород.
Производителите на електрически автомобили намаляват цените
За да се наложи в САЩ, на пазара на хибридни автомобили му бяха нужни около 10 години
10:14 | 15.07.13 г. 1Препоръчан материал от партньор на investor.bg
Chevrolet Volt e най-продаваният електрически автомобил в САЩ. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Crowne Plaza® Sofia отвори врати след цялостна реновация
-
Как се движи имотният пазар в София – отговорът е на Real Estate Business Forum на 28 ноември
-
Кристин Лагард: Има все по-спешна нужда от интегриране на капиталовите ни пазари
-
Gap: Сезонът на празничното пазаруване започва добре
-
В плановете на Русия няма вариант за независима държава Украйна
-
Коя ще бъде най-добрата инвестиционна стратегия през 2025 г.?
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Путин: Войната в Украйна се превръща в глобален конфликт
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Шведската Northvolt, надежда на Европа в производството на батерии за електромобили, обяви фалит
-
Родителите на Острова са дали 29 млрд. паунда на децата си за покупка на жилище
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Австрия се готви да сложи край на над половин век зависимост от руския газ
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Коментари
Финанси виж още
-
Кристин Лагард: Има все по-спешна нужда от интегриране на капиталовите ни пазари
-
Коя ще бъде най-добрата инвестиционна стратегия през 2025 г.?
-
Мирослав Сингер: Нивото на лихвите на ЕЦБ няма да спадне под диапазона от 2%-3%
-
„Градус“ отчита над 37,4 млн. лева консолидирана печалба към края на септември
-
Пазарите в Азия приключиха последния ден от седмицата предимно с повишения
-
Ефектът Тръмп: Нищо не е ясно, докато не стане ясно
преди 11 години Естествено че ще ги намалят като няма продажби те няма да ги Ядът тез коли отговор Сигнализирай за неуместен коментар