IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Работниците от завода на Opel в Бохум отхвърлиха оздравителния план

Фабриката затваря в края на следващата година, повече преговори няма да има

21:45 | 21.03.13 г. 7
Работниците от завода на Opel в Бохум отхвърлиха оздравителния план

Служителите на завода на Opel в Бохум са отхвърлили плана за преструктуриране, който беше предложен за обсъждане от ръководството на компанията. Това означава, че предприятието ще бъде затворено в края на следващата година, предаде Ройтерс.

Мениджмънтът на Opel предложи фабриката да работи до края на 2016 г. и след това да бъдат запазени 1 200 от 3 000-те работни места, като работниците бъдат пренасочени към други звена.

В замяна обаче заетите в завода трябваше да се съгласят да се отложи увеличаването на заплатите.

Opel – вторият най-голям бранд на американския гигант General Motors (GM), изгуби милиарди през последните години, тъй като заради кризата продажбите на автомобили в Европа паднаха до 20-годишно дъно. Компанията вече направи мащабни съкращения на хиляди работни места, включително затвори завода си в Белгия в края на 2010 г.

Въпреки шанса да се запазят 1 200 работни места, работниците и служителите предпочетоха да отхвърлят предложението на ръководството.

“Аз виждам резултата като ясен вот на недоверие в управлението на Opel”, коментира Кнут Гислер от синдиката IG Metall, а от компанията изразиха съжалението си, че не се е стигнало до компромис.

“Един голям шанс беше загубен”, посочи Манфред Герлих, ръководител на завода на Opel в Бохум. Той потвърди, че няма да има повече преговори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 1 rate down comment 1
Ганчо Юрдечков
преди 11 години
Факт. От много съобразяване с тоя и ония завод повече няма да има.Това, че си бил и работник, и работодател ми прозвуча като някакво оправдание. Само не разбрах защо се чувстваш ТИ виновен, та да се оправдаваш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 1
Ганчо Юрдечков
преди 11 години
Факт. От много съобразяване с тоя и ония завод повече няма да има.Това, че си бил и работник, и работодател ми прозвуча като някакво оправдание. Само не разбрах защо се чувстваш ТИ виновен, та да се оправдаваш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 3
Батко Пешо
преди 11 години
Бе на тия няма ли да им уврат в главите?И няма ли да разберат че коли с цени повече от максимум 30 000 лева са непродаваеми в големи количества
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 4
Батко Пешо
преди 11 години
Бе на тия няма ли да им уврат в главите?И няма ли да разберат че коли с цени повече от максимум 30 000 лева са непродаваеми в големи количества
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 3
stanislavr
преди 11 години
Важното е, че работниците и синдикатите по ово белий свет имат право на глас и работодателят е длъжен по някакъв начин да се съобразява с тяхното мнение, предложение, решение. Ние отдавна сме в комунизма и имаме всичко и повече не ни трябва, затова и нямаме синдикати. Аз съм бил и работник и работодател - за тия,които ще се разкрякат след мен. Давал съм умни съвети и предложения, получавал съм умни съвети и предложения.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 3
Ironhorse
преди 11 години
Ами не може новата зафира тоурер да започва с цена 50 хиляди лева.Кой ви би по главите да правите луксозно возило, което да е в конкуренция на фолксваген и мерцедес Б класа.Добре си бяхте 35-7 хиляди, ама на !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още