Баварският производител на премиум автомобили BMW не очаква бърз край на дълговата криза в Европа.
„Кризата ще продължи да властва на континента в продължение на най-малко половин десетилетие“, заяви във вторник главният изпълнителен директор Норберт Райтхофер по време на автомобилното изложение в Женева. Това ще натовари важните континентални пазари на мюнхенци, но ситуацията ще варира от държава до държава, предава германската агенция DPA.
"През следващите пет години тази колебливост няма да си иде. И това е доста сигурна констатация“. За BMW това означава голямо предизвикателство, защото на континента все още се осъществяват 40 до 45 на сто от общите продажби на BMW. Особено в страни като Италия, Испания или Франция, операциите стават все по-трудни.
"Там в момента няма основание за оптимизъм", заяви Райтхофер.
Благодарение на високото търсене в Китай и САЩ обаче засега BMW няма причини да се притеснява особено за собствените си продажби. През януари и февруари компанията е продала над 250 000 автомобилa от марките си BMW, Mini и Rolls-Royce – и по този начин отбелязва най-добрия годишен старт в корпоративната си история.
В сравнение с 2012 г. това е ръст от над шест процента.
„Като цяло съм сдържан оптимист за 2013 г.“, поясни Райтхофер. „Но не искам да говоря прибързано“. Предвид ситуацията в Европа и несигурната световна икономика продажбите на автомобили остават "тежък бизнес". BMW също започва да чувства силна конкуренция, която се отразява и на цените.
BMW вече заяви, че няма да се откаже напълно от известни отстъпки в цените.