IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Porsche се превърна в износител на маслини

Протекционистките закони в развиващите се пазари карат производителите на коли да се занимават с несвойствена дейност

09:16 | 06.03.13 г. 12
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Завод на Volkswagen до Сао Паоло, Бразилия. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Завод на Volkswagen до Сао Паоло, Бразилия. Снимка: Ройтерс

Страната ограничава силно и автомобилната индустрия. Президентът Владимир Путин отдавна се стреми да изправи местната автомобилна индустрия на крака. Строгите правила за неруски производители на автомобили трябва да помогнат в тази насока: чуждестранните производители трябва да произвеждат повече от 300 000 автомобила годишно в Русия. Само тогава те могат да се възползват от намалени вносни мита.

Една от най-новите мерки е нова такса за рециклиране в размер на няколко хиляди евро за вносни превозни средства. Който произвежда достатъчно на местно ниво, все още е освободен от нея. А освобождаването от таксата за старите коли важи само за местно произвеждани модели. Затова все повече западни производители си сътрудничат с руснаците: точно както Volkswagen с ГАЗ, Ford със Sollers, Renault-Nissan с АвтоВАЗ и Daimler Trucks с Камаз.

И в Китай, вече най-важният пазар за коли в света, има огромни ограничения за чуждестранните производители: те могат да произвеждат локално, само ако влязат в джойнт венчър с местна компания. Ако не го направят, тогава те все пак могат да внасят коли, но трябва да се примирят с високи мита за внос и транспорт.

Колко далеч могат да стигнат тези държави с техния протекционизъм? Критично ще стане, ако собствената автомобилна индустрия действително нарасне силно и в крайна сметка се произвеждат повече превозни средства, отколкото могат да бъдат продадени на местния пазар, казва експертът от IHS Лене.

Нещо повече - производителите и търговските съюзи също трябва да се потрудят, както показва например Бразилия.

Страната сега наистина се превърна в четвъртия по големина пазар в света, но е само на седмо място сред производителките. Правителството иска бързо за запълни тази дупка и през миналата година въведе някои нови правила. Първата поправка предвижда увеличение на вносното мито с 30 на сто. И това бе решено буквално за една нощ. Срещу това нововъведение въстана индустрията. BMW например замрази взетото принципно решение за изграждането на завод в Бразилия за 200 млн. евро.

Протестът на германците успя. Правителството се срещна с представители на вносителите и сега възнаграждава онези производители, които поне асемблират автомобили в Бразилия, с данъчни облекчения за техните вносни превозни средства. С инвестициите си чуждестранните корпорации могат да компенсират данъчните недостатъци. А BMW реши в края на краищата да изгради завода си. И така играта продължава.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:40 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

10
rate up comment 9 rate down comment 0
edimi
преди 11 години
А на фантазиите за "международна конкуренция", мога да те питам за доста неща. Каростроене? Земеделие? Химическа промишленост? ИТ? Лека промишленост?/преди много години имаше едни каталожни издания - от правилната Германия - в които беше пълно с български стоки/, и прочие.И защо нямаме по света/или поне в Европа/, български ЕВН, ЕОН. Колко концесиони находища на злато държим?Тецове? Много мога да питам.Отговора е един! Можем много, никой няма интерес от това! Вместо да ядем истинска храна ни научиха да ядем кучешки вурстове, нещо приличащо на сирене и кашкавал, на.акани зелнчуци, аспартам, цикламат и прочие....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 2 rate down comment 0
edimi
преди 11 години
За каква "международна конкуренция" си фантазираш? А американците, някой може да ги стигне, когато стане по-голяма военна сила от тях. Айде стига пак с лозунги и демагогии. Не казвам, обаче, че кражбите и правораздаването са нормални. Но, ако някой усеща дъх във врата и има неестествени усещания...означава вероятно само едно! А БГ от много време е в поза партер.Някога сме били прави!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 1
yavor_boshnakov
преди 11 години
А как влияят ограниченията на развитите икономики пред свободното движение на хора?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 1
yavor_boshnakov
преди 11 години
А как влияят ограниченията на развитите икономики пред свободното движение на хора?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 1
yavor_boshnakov
преди 11 години
А как влияят ограниченията на развитите икономики пред свободното движение на хора?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 10 rate down comment 0
lozkhris
преди 11 години
Но това е наглост !! Един и същ модел Мерцедес струва 40 000 $ в САЩ, а 45 00 евро в Европа !! Ами като искаш да продаваш нещо , а то не се продава - СВАЛЯШ ЦЕНАТА !!. На никой не му дреме, че си щял да се дефлираш. Европейците не са маломуни, нито брашнени чували, нито па са по-долни от американците, защото точно па последните не са богоизбрани, независимо колко много си вярват, че са такива. И да, като искаш да внасяш някаъде - ще подпомагаш местната икономика. Ако това са маслини и вино - fine, so be it.Щото навиреният нос рано или късно го резват, а от високо много по-тежко се пада...Не може само Германия и Китай да изнасят. НИто пък Светът да се превръща в техен личен пазар.Така че стига ривали...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 0
diado mrass
преди 11 години
Трябва да отбележа: Накрая всичко опира до правораздаване! Всички беди винаги опират до там!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 0
diado mrass
преди 11 години
Протекционистките мерки са отговор произтичащ от собствената неспособност за справяне с международната конкуренция. Тези мерки наистина водят до намаляне на конкурентоспособността на родното производство и повишават разходите за труд. Естествено обаче възниква въпросът: А "как да ги стигнем американците" тогава? И естественият отговор е: Като спрете администрацията да краде и средствата се насочват към образование, ред и дисциплина - може би като в Германия след войната. Правилната Германия...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 0
diado mrass
преди 11 години
Протекционистките мерки са отговор произтичащ от собствената неспособност за справяне с международната конкуренция. Тези мерки наистина водят до намаляне на конкурентоспособността на родното производство и повишават разходите за труд. Естествено обаче възниква въпросът: А "как да ги стигнем американците" тогава? И естественият отговор е: Като спрете администрацията да краде и средствата се насочват към образование, ред и дисциплина - може би като в Германия след войната. Правилната Германия...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 14 rate down comment 1
edimi
преди 11 години
Мога да изкажа адмирации за такава политика. При този разпространяващ се из света социализъм, агресивни, монополни, монетарни и регулаторни политики, а в противовес проповеди за либерализация, такав позиция се е обоснована. Ако и ние бяхме не толкова подкупни гъ..лизци, отдавна да имахме подобни политики към рака наречен "търговска верига ПЧИ"!!! И не само....Нужно е да сме малко национални егоисти и шовинисти, особено при отношението, което имат всички към нас/ЕС, САЩ, евреи, русия&републики/!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още