Базираната в Мюнхен група сега продава повечето автомобили извън Европа, особено в Китай и САЩ. Тя не е сама в това начинание - според немската автомобилна асоциация VDA три от всеки четири автомобила, произведени в Германия, са предназначени за износ, а само една на всеки четири коли остава в еврозоната.
Затова и шефът на VDA Матиас Висман се изявява като главен лобист за автомобилната индустрия в борбата ѝ за премахване на търговските бариери.
„Представата, че може да се защитава дадена икономика чрез ограничения пред вноса и тарифни бариери, все още преобладава на много места, въпреки че нейните недостатъци отдавна са очевидни", казва той.
"Всеки, който иска да избяга от хапещите ветрове на международната конкуренция, в средносрочен и дългосрочен план ще отслаби икономическата мощ на собствената си страна“. Онова, което е замислено като инструмент за насърчаване на собствената икономика, в крайна сметка само ще насърчи високите разходи“, казва и Хенер Лене от консултантската компания IHS Automotive.
Тенденцията за нови ограничения на търговията обаче е в пълен ход. Органът по конкуренцията на Европейската комисия изброи през юни миналата година в свой доклад 534 ограничаващи търговията мерки, 123 от които са били добавени в осемте месеца от септември 2011 до април 2012 г., което представлява увеличение от 25%.
Ритъмът, с който се изграждат нови бариери, също се ускорява, установяват комисарите. "Аз съм загрижен за значителното нарастване на ограничителните търговски мерки през последните месеци", заяви европейският комисар по търговията Карел де Гухт.
Сред страните, които де Гухт и неговите колеги разглеждат особено критично, е и Аржентина, която наскоро въведе нова, по-сложна предварителна процедура за регистрация на внасяните стоки. При това ситуацията за чуждестранни компании там и без това вече е много напрегната.
Вносителите в Аржентина трябва да спазват правилото за балансирано съотношение на вноса и износа. С други думи: който внася нещо в страната, трябва едновременно да гарантира, че ще изнася в същия обем други стоки. Това води до истински абсурди: Porsche например се превърна в износител на маслини и вино, а BMW стана най-големият износител на ориз от страната.
Разбира се, Аржентина е малък пазар, но също и на големи пазари като Русия пред чуждестранните автомобилопроизводители има масивни бариери, критикува Европейската комисия. "Русия трябва да се вземе под лупа, защото тази страна най-често посяга към ограничителни търговски мерки", се казва в доклада.
преди 11 години А на фантазиите за "международна конкуренция", мога да те питам за доста неща. Каростроене? Земеделие? Химическа промишленост? ИТ? Лека промишленост?/преди много години имаше едни каталожни издания - от правилната Германия - в които беше пълно с български стоки/, и прочие.И защо нямаме по света/или поне в Европа/, български ЕВН, ЕОН. Колко концесиони находища на злато държим?Тецове? Много мога да питам.Отговора е един! Можем много, никой няма интерес от това! Вместо да ядем истинска храна ни научиха да ядем кучешки вурстове, нещо приличащо на сирене и кашкавал, на.акани зелнчуци, аспартам, цикламат и прочие.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години За каква "международна конкуренция" си фантазираш? А американците, някой може да ги стигне, когато стане по-голяма военна сила от тях. Айде стига пак с лозунги и демагогии. Не казвам, обаче, че кражбите и правораздаването са нормални. Но, ако някой усеща дъх във врата и има неестествени усещания...означава вероятно само едно! А БГ от много време е в поза партер.Някога сме били прави! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А как влияят ограниченията на развитите икономики пред свободното движение на хора? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А как влияят ограниченията на развитите икономики пред свободното движение на хора? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А как влияят ограниченията на развитите икономики пред свободното движение на хора? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Но това е наглост !! Един и същ модел Мерцедес струва 40 000 $ в САЩ, а 45 00 евро в Европа !! Ами като искаш да продаваш нещо , а то не се продава - СВАЛЯШ ЦЕНАТА !!. На никой не му дреме, че си щял да се дефлираш. Европейците не са маломуни, нито брашнени чували, нито па са по-долни от американците, защото точно па последните не са богоизбрани, независимо колко много си вярват, че са такива. И да, като искаш да внасяш някаъде - ще подпомагаш местната икономика. Ако това са маслини и вино - fine, so be it.Щото навиреният нос рано или късно го резват, а от високо много по-тежко се пада...Не може само Германия и Китай да изнасят. НИто пък Светът да се превръща в техен личен пазар.Така че стига ривали... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Трябва да отбележа: Накрая всичко опира до правораздаване! Всички беди винаги опират до там! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Протекционистките мерки са отговор произтичащ от собствената неспособност за справяне с международната конкуренция. Тези мерки наистина водят до намаляне на конкурентоспособността на родното производство и повишават разходите за труд. Естествено обаче възниква въпросът: А "как да ги стигнем американците" тогава? И естественият отговор е: Като спрете администрацията да краде и средствата се насочват към образование, ред и дисциплина - може би като в Германия след войната. Правилната Германия... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Протекционистките мерки са отговор произтичащ от собствената неспособност за справяне с международната конкуренция. Тези мерки наистина водят до намаляне на конкурентоспособността на родното производство и повишават разходите за труд. Естествено обаче възниква въпросът: А "как да ги стигнем американците" тогава? И естественият отговор е: Като спрете администрацията да краде и средствата се насочват към образование, ред и дисциплина - може би като в Германия след войната. Правилната Германия... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Мога да изкажа адмирации за такава политика. При този разпространяващ се из света социализъм, агресивни, монополни, монетарни и регулаторни политики, а в противовес проповеди за либерализация, такав позиция се е обоснована. Ако и ние бяхме не толкова подкупни гъ..лизци, отдавна да имахме подобни политики към рака наречен "търговска верига ПЧИ"!!! И не само....Нужно е да сме малко национални егоисти и шовинисти, особено при отношението, което имат всички към нас/ЕС, САЩ, евреи, русия&републики/!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар