Ferrari се оказа най-влиятелната компания в света. Италианският производител е успял да изпревари марки като BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Lexus и Audi, както и крупните корпорации Google и Coca-Cola. Данните са от изследване на аналитици от компанията Brand-Finance.
Оценката на влиятелността на компанията се прави по следните показатели – чиста печалба, среден приход от всеки клиент и разходи за маркетинг и реклама. Освен това специалистите са оценили и привързаността и лоялността на клиентите към дадената марка.
Любопитното е, че от първата петица Ferrari има най-ниска пазарна стойност. Компанията е оценена на 3,6 млрд. долара. Класираната на второ място Google е оценена на 52,1 млрд. долара, а заемащата трета позиция корпорация Coca Cola – на 34,2 млрд. долара. Пълната класация ще бъде публикувана на 28 февруари.
През октомври миналата година друга компания – Interbrand, направи свое класиране на най-скъпите автомобилни марки. Там победител бе Toyota, която бе оценена на 30,28 млрд. долара. В това подреждане Ferrari зае едва 12-о място, като стойността му беше горе-долу същата – 3,77 млрд. долара.
Още новини за пазара на автомобили четете в Automedia.bg