Почти един от всеки два леки автомобила, които предстои да слязат от западноевропейските производствени линии тази година, ще бъде произведен в Германия, съобщава Financial Times.
Догато през 2000 г. в германските заводи се произвеждаха приблизително 30% от всички леки и лекотоварни автомобили в Европа, тази година се очаква делът им да достигне 44%, прогнозират от UBS.
Този напредък подчертава силата на водещите автомобилни производители, базирани в Германия, най-големите от които - Volkswagen, Daimler и BMW, използваха заводите си в родината като платформа за глобална експанзия, отбелязва изданието.
Конкурентоспособността на германските автомобилни компании се подобри значително с въвеждането на единната валута през 1999 г. Единната парична политика, прилагана в еврозоната, даде голямо предимство на германските компании пред тези от Франция, Италия и Испания.
Германските автомобилни производители се възползваха и от мащабните реформи на пазара на труда, които бяха проведени в началото на 2000 г. В същото германският бизнес пожъна редица важни награди за постижения в промишлените сектори, като машиностроенето, автоматизацията и металургията.
Стабилното състояние на германските фабрики също подкрепи печалбите на автомобилните производители на фона на тежката криза, обхванала автомобилостроенето в цяла Европа.
Според очакванията на Morgan Stanley VW, Daimler и BMW ще отчетат оперативни маржове от съответно 6,9%, 7,6% и 10,6%, докато за френските им конкуренти PSA Peugeot Citroën и Renault се очаква да отчетат отрицателни оперативни маржове от съответно -4,5% и -0,3%.