Opel вече заплашва да приключи с производството на автомобили в Бохум в края на 2014 г., пише AFP.
При преговорите за бъдещето на Opel в Германия бизнесът и работниците и служителите трябва "да стигнат до решение още през февруари", призова председателят на Надзорния съвет Стивън Гирски във вторник в писмо до служителите. Ако не бъде постигнато споразумение, производството на автомобили в завода в Бохум ще бъде прекратено "напълно на 1-и януари 2015 г.".
През декември компанията обяви поетапно преустановяване на производството на автомобили в Бохум до 2016-а. Условие за тази по-късна дата бе успешното приключване на преговорите с работната сила за т. нар. Deutschland-Plan, който Opel представи през юни, каза говорител на Opel в Рюселсхайм.
Предишният договор за сигурност на завода постановява, че производството в Бохум е до края на 2014 г. В случая Deutschland-Plan се явява допълнително споразумение. В завода в Бохум работят 3200 души.
Новото предложение на Opel обещава на служителите си да не прави до края на 2016 г. съкращения по оперативни причини. Освен това в плана си за офанзива Opel иска да пусне няколко нови модела на пазара. Същевременно болният автомобилен производител иска да намали разходите си и да стане отново печелившо дружество. От години Opel отчита загуби, но натискът от страна на американската компания-майка General Motors (GM) става все по-силен.
Гирски поиска нови отстъпки от работната сила. „За да растем и да се спестят разходи, всички служители трябва да дадат своя принос", се казва в писмото на мениджъра до служителите. Призивите били за "значителни по-нататъшни спестявания".
Така например компанията няма да може да си позволи "увеличение на заплащанията", докато отчита загуба, пише Гирски. GM бил "готов да подкрепи Opel финансово, ако Opel в Германия отново стане конкурентен и печеливш".
В началото на годината стана ясно, че в завода на Opel в германския град Айзенах асемблирането на модела Corsa вече ще бъде само на две смени. Причина за намалението на производството е сривът в търсенето на Corsa, особено в Южна Европа. Въпреки приетото през миналата година заличаване на нощната смяна, директорът Харалд Лиске разчита на допълнителни смени за производството на новия модел Adam.
Гирски рисува мрачна картина на ситуацията за Opel. "Ситуацията на европейския пазар все още е катастрофална, а това е трудна основа за предстоящите преговори." И през тази година пазарът вероятно ще продължи да се смалява и ще падне под нивото от 2012 г.
"Не само нереалистично, но и илюзорно е да вярваме, че пазарът ще се възстанови бързо и ще ни помогне да излезем от тази ситуация. Ние не трябва да губим време и трябва да подготвим отсега сцената за едно успешно бъдеще", настоява мениджърът. Други производители на автомобили били обявили също през последните седмици и месеци, че ще съкратят работни места и заводи.
Ford планира през тази година да закрие заводите си в южната част на Англия в Саутхемптън и Дагенхам до Лондон, а година по-късно – и заводът в Генк, Белгия. Общо Ford ще съкрати в Европа 6200 служители, или 13 на сто от работната си сила. Във Франция Renault иска да съкрати до края на 2016 г. около 7500 работни места. Още миналата година конкурентът PSA Peugeot Citroën обяви премахването на 8000 работни места във Франция.


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините