IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Toyota превзе върха, но какво следва?

През 2013 г. китайският пазар на автомобили остава неясен за японската компания, но положителни изненади могат да дойдат от САЩ

12:45 | 15.01.13 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Още повече печалбите могат да пострадат от стагнацията в Югоизточна Азия. Toyota се надява да възстанови загубите с ръст в Китай. Но и в Тайланд, един от най-големите пазари в региона, субсидиите, които правителството пусна след бедствието с цел насърчаване на автомобилния пазар, са на привършване.

Ако Toyota не успее да изпълни своите цели, вероятно печалбата ще пострада повече, отколкото при колебанията на развитите страни. Защото в Югоизточна Азия, като например в Китай, производителите все още се радват на огромен марж на печалбата, тъй като все още не са понижили цените на автомобилите чрез ценови войни, както стана в САЩ или Европа. А от засегнатата от кризата Европа така или иначе никой не очаква добри новини.

Положителни изненади обаче могат да дойдат от САЩ, казват анализатори. Пазарът се разраства и Toyota също. Приток на нови продукти може дори да повиши темпото на Toyota, особено след като компанията привлече вниманието на медиите по време на автомобилното изложение в Детройт с намека, че японците могат да произвеждат водещия си хибриден модел Prius в Северна Америка.

Инвеститорите обаче разглеждат класацията за най-големи производители с безразличие. Тя не е от значение, когато производителите на автомобили теглят чертата. А печалбата на Toyota се покачва. И за текущата финансова година, която приключва през март, почти всички експерти очакват, че Toyota ще надмине прогнозите си. И това само по себе си не е лошо.

Toyota очаква, че приходите ще се повишат с 15 на сто до 21,3 трилиона йени (180 млрд. евро). Оперативната печалба се очаква да се утрои до 1,05 трлн. йени, а нетната печалба - да нарасне със 175% до 780 млрд. йени. Маржът на печалба на Toyota въпреки силната йена ще е пет процента.

През 2013 г. може да има допълнителен скок в печалбите, ако йената в средносрочен план най-малко задъръжи стойността си. "Дори ако в международен аспект играта не се завърти в полза на японците, движението на йената от 80 йени за долар до 87 йени за долар ще подобри печалбите", заяви Курт Сангър от Deutsche Bank.

Но в абсолютно изражение курсовите разлики, от които би могла да се възползва Toyota, са забележителни. Ако японската валута поевтинее спрямо долара дори само с една йена, оперативната печалба на Toyota ще се увеличи с 35 млрд. йени, тъй като печалбите при чуждестранните дъщерни дружества се повишават при преобразуване в йени. Goldman Sachs очаква, че печалбите на японските автомобилопроизводители през 2013 г. ще нараснат със средно 29%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:14 | 09.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още