С рекордни продажби производителят на автомобили BMW държи и през 2012 г. конкуренцията си в горния клас на дистанция. Мюнхенци са доставили 1,845 милиона превозни средства по целия свят, което представлява 10,6% ръст спрямо предходната година.
Въпреки автомобилната криза в Европа трите марки - BMW, MINI и Rolls-Royce, отчитат пикове в продажбите, както обяви в четвъртък компанията. Бяло-синята основна марка отчита ръст от 11,6% до 1,54 милиона продадени коли.
Директорът по продажбите на BMW Иън Робъртсън обяви още: "Ние влизаме в 2013-та с попътен вятър и ще се стремим въпреки трудните условия на много пазари към допълнително увеличение в продажбите и нови рекорди по отношение на доставките". Подобно на други производители в луксозния клас компанията продължава да печели от най-големите пазари за автомобили в света - Китай и САЩ.
Със своите продажби BMW изпреварва своя дългогодишен конкурент от Инголщадт - Audi, който също отчете нови рекорди в продажбите. Като цяло дъщерното дружество на VW през изминалата година е продало около 1,455 милиона автомобила в световен мащаб и отбелязва увеличение от 11,7%, обяви компанията в Инголщад.
В края на 2012 г. Audi обяви намерението си да продаде и през тази година повече коли, ако обстоятелствата го позволяват. Особено в Азия и Северна Америка компанията расте значително. В обхванатата от икономическа криза Европа обаче също има ръст – 1,8%.
Daimler е доставил през 2012 г. от своята премиум марка Mercedes 1,32 милиона превозни средства. Базираната в Щутгарт компания дълги години наред бе лидер сред водещите три премиум производители, но загуби лидерската си позиция, а преди година бе застигната и от Audi.