Френското правителство принуждава изпадналия в затруднение производител на автомобили PSA Peugeot Citroen да придобие германския Opel. Само така може да бъде създадена противотежест на най-големия в Европа производител на автомобили Volkswagen, пише ежедневникът Le Monde в своето издание във вторник, позовавайки се на служител на френското финансово министерство и от средите на президента Франсоа Оланд. Говорител на Opel в Рюселсхайм съобщи пред AFP, че е "новината е чиста спекулация и нищо друго".
Спекулации за сливане на PSA и Opel има все по-често, откакто PSA и компанията-майка на Opel - General Motors (GM), обявиха през февруари стратегически съюз и GM влезе със седем процента при французите.
Междувременно GM и PSA подписаха договори за съвместно разработване на три проекта за превозни средства и за създаване на съвместно предприятие за покупки. Според медийни публикации обаче GM се е отказала от сливане на PSA с Opel заради финансовите проблеми на французите, които планират и съкращаване на 8000 работни места.
Продължаващите от месеци преговори за обща реконструкция на Opel и Peugeot бяха замразени през ноември, тъй като финансовата ситуация в Peugeot се влоши и в замяна на държавни гаранции Франция поиска отказ от масови съкращения. Peugeot искаше да съкрати 10 000 работни места и да закрие завод в близост до Париж.
Профсъюзите в Германия и Франция се опасяваха, че двата производителя в случай на по-тесен съюз ще могат да направят по-големи съкращения от предварително планираните. Opel наскоро обяви, че ще затвори до четири години завода си в Бохум, в който в момента се трудят повече от 3000 служители.
В неделя вечерта министърът на финансите на Франция Пиер Московиси изброи по време разговор с новинарска агенция AFP, телевизионния канал France Inter и журналист от вестник Le Monde усилията, положени за рехабилитация на PSA и след това каза: "Може би трябва да отидем и по-далеч". Повече подробности обаче той отказа, след като изрично бе помолен да коментира евентуално сливане между PSA и Opel.
Според Le Monde в обкръжението на Оланд битуват опасения, че с евентуална ценова война VW може да елиминира PSA като конкурент. „Volkswagen е решила да отстрани PSA от пътя си", цитира Le Monde близки до Оланд източници. Това можело да се избегне само с още по-силно сближашане на PSA и Opel.
Служител на френското министерство на финансите е цитиран също в Le Monde с думуте, че GM може да бъде убеден в сливане на Opel и PSA само в случай, че "PSA купи Opel директно". Не е ясно обаче с какви средства PSA би могла да стори това.
преди 11 години Сакън! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години http://***.lemonde.fr/economie/article/2013/01/07/l-etat-invite-psa-a-racheter-opel-pour-resister-a-l-offensive-volkswagen_1813567_3234.html?xtmc=peugeot&xtcr=1 Ето линк към оригиналния материал на Le Monde, все пак достоверен източник на информация отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години ... и ако това в статията е истина, то ФР държава ще извади кеш, за да спаси работни места... напълно възможно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Бих разбрал краткосрочния протекционизъм, за да се даде глътка въздух и да може компанията да набере скорост. Но нищо не се чува за вложения в технологии, оптимизиране на процеси... просто едно голямо 'НЕ' да се уволняват хора, присъщо на профсъюзите.Франция губи 'богатите' и предприемчиви граждани, губи и технологичната война. Социалистите са популисти и гледат да се харесат на простия французин, като в замяна убиват бъдещето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години сори, по- скоро ктъстника, той кръщелника е ясен отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Нали вече се роди Пежопел, сега какво се мислят още, кой да е кръщелника ли?http://***.investor.bg/***/353/a/rodi-se-peugopel-,144560/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години По-скоро Опел(GM) ще купи Пежо, отколкото обратното. отговор Сигнализирай за неуместен коментар