Пазарната капитализация на BMW се е увеличила до 45 млрд. евро, докато тази на концерна Daimler достига 42,2 млрд. евро. Експертите от консултантската компания Bernstein Research обаче уточняват, че 20 млрд. евро струва подразделението на Daimler, произвеждащо тежкотоварни автомобили.
Така само за „лекоавтомобилния” Mercedes-Benz остават 22,2 млрд. евро, което е 2 пъти по-малко от стойността на големия конкурент BMW.
„Доверието на пазара към ръководството на Daimler клони към нула, тъй като инвеститорите не вярват, че мениджърите на концерна ще могат да съкратят голямото изоставане от BMW”, се казва в анализа на Bernstein Research.
С подобна оценка са съгласни и експерти от Германия. Според анализатора от компанията Fairesearch Ханс-Петер Водник перспективите пред Mercedes са много по-лоши, отколкото са тези пред баварците. „Пазарът никога не лъже – от гледна точка на иновациите BMW е безспорният лидер”, категоричен е Водник.
Агенция Bloomberg посочва, че за първите 11 месеца на 2012 г. BMW е продал 1,39 млн. автомобила, докато Mercedes-Benz – 1,19 млн. броя. Разликата между двете компании е 193 400 бройки, докато за същия период на миналата година тя е била 115 700 автомобила.
При това, както отбелязват германските анализатори, приходите на BMW от продажбата на автомобили са по-големи от приходите на Daimler, в които влизат и продажбите на камиони. „А за инвеститорите най-важното са приходите”, коментират от Bloomberg.
Още новини от света на автомобилите четете в Automedia.bg