IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen продължава сътрудничеството си в Китай

Концернът от Волфсбург ще удължи съвместната дейност с местния производител First Automotive Works (FAW)

12:11 | 29.11.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Завод на Volkswagen в Китай. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Завод на Volkswagen в Китай. Снимка: Ройтерс

Германският автомобилен концерн Volkswagen планира да разшири и удължи сътрудничеството си с китайския автомобилостроител First Automotive Works (FAW). Двете страни се стремят да се договорят "преждевременно" за продължаване на изтичащия през 2016 г. договор за съвместно предприятие в Чанчун, североизточен Китай, заяви Volkswagen в четвъртък в Пекин, цитиран от Ройтерс.

Според информация на новинарската агенция dpa се очаква още през идната година договорът да бъде подписан и удължен с още 25 години. В смесеното дружество от 1991 г. насам са произведени над 6 млн. коли.

В бъдеще според Volkswagen се планира увеличаване на продуктовото портфолио и отваряне на нови бизнес области. За това са се споразумели вече главният изпълнителен директор на VW Мартин Винтеркорн и председателя на FAW Group Сю Дзиени по време на заседание на борда на директорите на FAW-Volkswagen.

Китай е най-големият пазар за Volkswagen Group. Освен с FAW в североизточен Китай, където освен моделите на VW се сглобяват и Audi, в Китай германската компания си сътрудничи и с Shanghai Automotive Industry (SAIC). 

С FAW германците сглобяват моделите Jetta и Audi A6L. До 2015 г. Volkswagen иска да вложи в Китай 9,8 млрд. евро.

През юли германското икономическо издание Handelsblatt писа за нелегално копиране на двигателна техника от страна на FAW, без да се позовава на източник. Говорителят на Volkswagen Кристоф Адомат увери, че Volkswagen ще се занимае с тази тема.

Случаят е по-сложен, защото компанията от Волфсбург още в края на 2010 г. разбра, че китайците използват плановете за конструкция на Volkswagen, за да копират незаконно дори двигателя EA 111. Този тип двигатели задвижва VW Polo и Golf. Инженери на FAW просто променят разстоянието на цилиндъра с няколко милиметра.

Според специалистите на Volkswagen най-малко четири валидни патента в Китай са били нарушени. Изпълнителният директор на VW Винтеркорн е запознал Сю Дзиени с инцидента през декември 2010 г. А директорът на FAW е обещал да разгледа въпроса.

През пролетта на 2011 г. FAW обясни, че в случая с копието на двигателя става дума за индивидуална грешка на инженер по развойната дейност, който не е доразбрал нещо и затова е бил "силно критикуван".

Междувременно според различни машиностроителни компании, с които VW си сътрудничи, FAW е изградил в Чанчун специална фабрика за изкопираните двигатели. Продукцията трябва да започне всеки момент.

Но Китай е важен не само за базирания във Волфсбург производител на автомобили. Други производители, особено от германския премиум сегмент, се борят за пазарен дял в Далечния изток, защото голяма част от населението в Китай все още не се движи толкова често с кола, както го правят американците или европейците, и защото автомобилната индустрия страда от продължителен спад в продажбите, особено в Европа заради слабата икономика.

През последните години Китай се превърна в най-големият производител на автомобили в света. Една четвърт от колите в света идват от там, показва съвместно проучване на консултантската компания Oliver Wyman и германската асоциация на производителите VDA. Повече от 17 милиона превозни средства са се завъртели само през миналата година по китайските производствени линии. През 2005 г. те са били едва 5,2 милиона.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още