Японският специалист в производството на малки автомобили Suzuki се изнася от американския пазар. Същевременно компанията обяви във вторник в Токио, че ще подаде заявление за банкрут на американската си дъщерна компания, предаде Ройтерс.
Основната причина за решението е невъзможността на компанията да постигне първоначалните си продажбени планове и да спре понижението на финансовите си резултати на фона на подема на бизнеса в Северна Америка. Решението е продиктувано още от неблагоприятните валутни курсове, ниските продажби и високите разходи за дистрибуция.
Компанията ще продължи да продава нови автомобили до изчерпването на наличните бройки в складовете, след което ще се концентрира върху продажбите на мотоциклети, високопроходими моторни превозни средства и двигатели за плавателни съдове.
Suzuki стъпи на американския пазар през 1985 г. и предложи първоначално компактния джип Samurai. През 2003 г. American Suzuki обяви амбициозната си цел за годишни продажби от над 200 000 броя, но през следващите години стана ясно, че това е изключително висока и невъзможна за постигане цел. Най-успешната година на компанията в САЩ е 2007 г., когато успява да продаде 102 000 автомобила.
През миналата година в САЩ са били продадени малко над 26 500 автомобила от японската марка. За първите девет месеца на годината продажбите на Suzuki в САЩ спадат с 4,7% до 21 188 автомобила, което отрежда на японския концерн пазарен дял от 0,2%. За сравнение пазарният дял на Toyota в САЩ е 14,4%.
До 30-и септември 2012 г. в American Suzuki са натрупани задължения в размер на 346 млн. долара (240 млн. евро), 173 млн. долара от които към свързани компании.