Най-големият автомобилен производител на Франция Peugeot-Citroën (PSA) отсега нататък трябва да иска съгласието на държавата относно най-важните си решения. Министър на финансите и министърът на промишлеността Пиер Московиси и Арно Монтебург обявиха в сряда, че държавата ще гарантира заем за PSA на обща стойност 7 млрд. евро.
В замяна на това ще бъде създаден контролен орган, който трябва да одобрява "всяка операция, която засяга размера и състава на концерна и неговите основни клонове, както и развитието на най-важните дейности".
Освен това ще бъдат създадени две нови позиции в Надзорния съвет. Едната от тях ще е заета от "независимо лице в тясно сътрудничество с държавата", на което ще бъдат дадени специални правомощия и ще стане част от комитета за стратегиите в Надзорния съвет. Вторият ще бъде представител на служителите.
PSA се ангажира също така да насърчава френските доставчици. Това може да доведе до евентуални конфликти в случай на сделка с GM, защото американският концерн се интересува единствено от това да получи най-благоприятни условия – независимо дали от френски или други доставчици.
С новата надзорна структура PSA практически минава под контрола на държавата - промяна, която собственикът на концерна – семейство Пежо, се опитваше да избегне при изработването на плановете за реорганизация през лятото.
Директорът на PSA Филип Варен се опита в сряда пред пресата да омаловажи промените. Това е нормално положение – да бъде създаден наблюдаващ орган, за да проверява какво се случва с държавните гаранции. За разлика от министъра Варен заяви, че комисията може да "изразява становища".