Спадът в продажбите в Западна Европа и големите инвестиции в нови технологии и модели доведоха до значително свиване на оперативната печалба на Volkswagen през третото тримесечие.
Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) за периода юли-септември намалява с 19% на годишна база до 2,34 млрд. евро, обяви лидерът сред европейските автоконцерни в сряда.
Със своите дванадесет марки обаче концернът продължава курса си към рекордни продажби и приходи. Приходите за тримесечието са се увеличили с 27% до близо 47 млрд. евро.
Мениджмънтът държи на прогнозата си за увеличение на приходите и продажбите за годината. Оперативната печалба трябва да достигне 11,3 млрд. евро – колкото бе през 2011 г. Положителното развитие на групата „продължава в една предизвикателна среда“. VW очаква положителна инерция заради своята широка гама от модели автомобили. Доставките до клиентите ще се увеличат през 2012 г. в сравнение с предходните години. Освен това мениджмънтът потвърди ангажимента си за инвестициите – до 2016 г. трябва да бъдат вложени 3,4 млрд. евро само в Бразилия.
Околната среда за автомобилната индустрия остава не особено обещаваща за европейския пазар. През септември в ЕС според данни на асоциацията ACEA са били продадени едва 1,1 милиона нови автомобили. Това е около единадесет на сто по-малко в сравнение със същия месец година по-рано. От този тренд не бе пощаден и Volkswagen. Основната марка VW загуби в Европа през септември почти 14% от продажбите си и се представи по-зле и от изпадналите в криза Citroën и Peugeot.
Като изход от спада в Европа Volkswagen залага на нововъзникващите пазари. Важен пазар за компанията от Волфсбург е Бразилия. „Страната е крайъгълният камък на нашата стратегия 2018“, заяви при откриването на автомобилното изложение в Сао Пауло главният изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн. Най-късно до шест години Volkswagen иска да изпревари там General Motors и Toyota. "Бразилският автомобилен пазар има голям потенциал за растеж", заяви Винтеркорн.
Според Кристиан Клинглер, член на борда на директорите и завеждащ „Маркетинг и продажби“ на Volkswagen Group и Volkswagen леки автомобили, Бразилия вече е вторият по важност пазар за марката след Китай. Само за пет години общите продажби на компанията се увеличават с почти 40% до над 700 000 броя на година. През 2012 до края на септември са били доставени 573 700 коли – с 8,1% повече от преди година.
Volkswagen е представен в страната от края на 50-те години. В момента само концернът-майка има четири завода в Бразилия. Производственият директор Михаел Махт смята, че бразилският пазар на автомобили ще отчете ръст от 45% до 2018 г. до 8 млн. продадени автомобили на година. Това ще допринесе за компенсиране на мрачната обстановка в Европа.