IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Рецесията в Европа застигна и Volkswagen

Приходите се покачват, но печалбата преди лихви намалява значително – с 19% на годишна база

17:49 | 24.10.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Европейският пазар &quot;замрази&quot; резултатите на Volkswagen.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

Европейският пазар "замрази" резултатите на Volkswagen. Снимка: Ройтерс

Спадът в продажбите в Западна Европа и големите инвестиции в нови технологии и модели доведоха до значително свиване на оперативната печалба на Volkswagen през третото тримесечие.

Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) за периода юли-септември намалява с 19% на годишна база до 2,34 млрд. евро, обяви лидерът сред европейските автоконцерни в сряда.

Подобни данни очакваха и интервюирани от Ройтерс анализатори. Оперативната печалба за първите девет месеца е 8,8 млрд. евро, малко по-ниска от преди година, когато тя бе в размер на 9 млрд. евро. 

Със своите дванадесет марки обаче концернът продължава курса си към рекордни продажби и приходи. Приходите за тримесечието са се увеличили с 27% до близо 47 млрд. евро.

Мениджмънтът държи на прогнозата си за увеличение на приходите и продажбите за годината. Оперативната печалба трябва да достигне 11,3 млрд. евро – колкото бе през 2011 г. Положителното развитие на групата „продължава в една предизвикателна среда“. VW очаква положителна инерция заради своята широка гама от модели автомобили. Доставките до клиентите ще се увеличат през 2012 г. в сравнение с предходните години. Освен това мениджмънтът потвърди ангажимента си за инвестициите – до 2016 г. трябва да бъдат вложени 3,4 млрд. евро само в Бразилия.

Околната среда за автомобилната индустрия остава не особено обещаваща за европейския пазар. През септември в ЕС според данни на асоциацията ACEA са били продадени едва 1,1 милиона нови автомобили. Това е около единадесет на сто по-малко в сравнение със същия месец година по-рано. От този тренд не бе пощаден и Volkswagen. Основната марка VW загуби в Европа през септември почти 14% от продажбите си и се представи по-зле и от изпадналите в криза Citroën и Peugeot.

Като изход от спада в Европа Volkswagen залага на нововъзникващите пазари. Важен пазар за компанията от Волфсбург е Бразилия. „Страната е крайъгълният камък на нашата стратегия 2018“, заяви при откриването на автомобилното изложение в Сао Пауло главният изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн. Най-късно до шест години Volkswagen иска да изпревари там General Motors и Toyota. "Бразилският автомобилен пазар има голям потенциал за растеж", заяви Винтеркорн.

Според Кристиан Клинглер, член на борда на директорите и завеждащ „Маркетинг и продажби“ на Volkswagen Group и Volkswagen леки автомобили, Бразилия вече е вторият по важност пазар за марката след Китай. Само за пет години общите продажби на компанията се увеличават с почти 40% до над 700 000 броя на година. През 2012 до края на септември са били доставени 573 700 коли – с 8,1% повече от преди година.

Volkswagen е представен в страната от края на 50-те години. В момента само концернът-майка има четири завода в Бразилия. Производственият директор Михаел Махт смята, че бразилският пазар на автомобили ще отчете ръст от 45% до 2018 г. до 8 млн. продадени автомобили на година. Това ще допринесе за компенсиране на мрачната обстановка в Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:43 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още