IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Сливане на Opel и Peugeot –новата възможна опция

В края на октомври трябва да са готови резултатите от възможно сътрудничество между General Motors с френския концерн PSA

10:50 | 13.10.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Служител на&nbsp; PSA Peugeot Citroen по време на протест за бъдещето на концерна миналата седмица.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

Служител на  PSA Peugeot Citroen по време на протест за бъдещето на концерна миналата седмица. Снимка: Ройтерс

Една стъпка напред, две стъпки назад - спектакълът, който дъщерното дружество на GM Opel представя в своята рехабилитация от месец насам, може да бъде надминат всъщност само от паралелните преговори с компанията-майка с френския производител на автомобили PSA Peugeot Citroen.

За едно широко сътрудничество на Opel с PSA за първи път се заговори преди повече от месец, но не се планираше съвместно производство на модели на Peugeot, Citroen и Opel в Рюселсхайм. И сега отново се оказва, че на най-високо ниво се обмисля синтез на Opel и PSA. Надзорният съвет на Opel обаче изглежда все по-объркан при научаването на такива новини: "Дори и ние не знаем нищо за най-новите планове", казва видимо изненадан член на надзорния орган, цитиран от германския Die Welt. 

Обикновено добре информираният, макар и не винаги със съвсем точни новини, френски бизнес сайт La Tribune съобщи в петък следобед, че GM и PSA преговарят за мащабно сътрудничество. В тайните преговори целта е дъщерното дружество на GM – Opel, да се слее с подразделението на PSA за автомобили в едно съвместно дружество, в което и двамата партньори да притежават по половината акции. Решението ще бъде взето до края на годината.

Въпреки това в семейството на Peugeot, основният акционер в богатата на традиции компания PSA, е имало съпротива. Надзорният съвет на PSA не бил е осведомени за плановете и не е наясно какви ще бъдат ползите от сливането. В PSA, както и в GM реакцията на статията е единодушна: без коментар.

Ясно е едно: както Opel, така и PSA са под силен натиск заради продължително падащите продажби, двамата автомобилни производители са изправени пред вземане на важни решения.

В Opel преговорите за бъдещето на четирите германски завода ще бъдат завършени в рамките на няколко дни със споразумение между ръководството и представителите на служителите.  „Нашата цел е до 26 октомври да имаме резултат, заяви шефът на работническия съюз в Бохум Райнер Айненкел в петък след разговори с работодателите.

От френска страна нещата също не изглеждат розово. На 25-и октомври синдикатите ще бъдат информирани за следващите стъпки за възстановяване на PSA. Предвижда се закриване на един завод и загубата на около 8000 работни места. Времевата близост на събитията не трябва да бъде индикация, че GM и PSA работят вече над план за сливането на европейския си бизнес с коли. За Opel датата 26-и октомври има много просто обяснение. В замяна на удължената гаранция за работа, 22 000-те служители на Opel в Германия преместиха датата за увеличение на тарифите с 4,3% в края на октомври. Ако двете страни не успеят дотогава да се договорят за план за оздравяване, отложеното увеличение на заплатите ще бъде напълно изплатено на работниците и служителите.

Шансовете Opel да осъществи до края на месеца голяма крачка напред не са никак малки. В четвъртък временният главен изпълнителен директор Томас Седран представи пред съветите на заводите и служители, членуващи в синдикалната организация IG Metall, бъдещата си програма "Drive 2022". "Реакциите бяха предимно положителни", заяви ръководството. Въпреки това водещи представители на работниците споменаха за "продължаващи трудни разговори". Те ще бъдат продължени следващата сряда.

Основната тема в преговорите е какви гаранции за запазване на заводи и работни места е готов да направи мениджмънтът за периода след 2014 г. Дотогава в сила е вече договорена гаранция за запазване на четирите завода в Германия. Синдикатите се опитват да постигнат удължаване на гаранциите поне до 2016 г. Като възможно място за закриване на завод постоянно се спряга Бохум, въпреки че напоследък се заговори и за Рюселхайм, където е централата на компанията.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:22 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още