IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Mercedes не е достатъчно добре имунизиран срещу кризата

Концернът от Щутгарт предупреди, че няма да спази целта си за печалба, а това е сигнал за целия бранш

18:52 | 20.09.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Mercedes ще продаде по-малко автомобили от очакваното. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Mercedes ще продаде по-малко автомобили от очакваното. Снимка: Ройтерс

Предупреждението на Mercedes-Benz изразява загрижеността за състоянието на досега считания за устойчив на кризата скъп премиум сегмент. За разлика от масовите производители компаниите от горния клас като BMW и Audi останаха засега почти незасегнати от неблагоприятната икономическа среда и наскоро отбелязаха рекордни продажби.

Масовите производители, особено тези, които са насочени предимно към болните европейски пазари, страдат от известно време заради дълговата криза. Дори и изпълнителният директор на Porsche Матиас Мюлер наскоро се изказа по-сдържано за перспективите пред 2013 г.

Ще последват ли и Audi и BMW?

Предупреждението за печалбата е от значение за целия сектор, пише анализаторът на Sanford Bernstein Макс Уорбъртън в предварителната си оценка. „Ние вярваме, че други автомобилопроизводители също ще разочароват. Въпреки че VW и BMW са по-добре позиционирани, отчитат по-големи обеми на продажби и вече изказаха по-предпазливи прогнози, те също чувстват натиска, пред който са изправени от Mercedes-Benz“.

И анализаторът от NordLB Франк Швопе предполага, че предупреждението на Mercedes-Benz може да бъде предвестник на по-нататъшни лоши новини от други автомобилни компании. Говорители на конкурентите на Mercedes - BMW и Audi, са потвърдили обаче конкретните годишни прогнози за техните компании.

Реалността все пак е, че китайският пазар отслабва, пише признатият пазарен експерт Warburton. Цените попаднаха под натиск и миксът на продажбите се развива неблагоприятно за производителите. Въпреки че спрямо останалите два германски премиум производители Mercedes-Benz  отчита най-ниския ръст на продажбите в Китай, баварските конкуренти също не са имунизирани срещу спада.

През последните месеци опасенията за ситуацията на китайския автомобилен пазар, който в момента е най-големият в света, се увеличават непрекъснато. Audi и BMW до последно  регистрираха двуцифрен ръст на продажбите в страната. Mercedes-Benz от друга страна увеличава продажбите там съвсем леко, тъй като основни модели като B класата бяха заменени с нови версии и следователно временно не бяха налични.

Китай е важен не само за продажбената статистика, а и за рентабилността на производителите на автомобили. За бързо нарастващият брой на богатите китайци символите на статуса играят много важна роля, поради което те са склонни да купуват големи и добре оборудвани луксозни автомобили. През последните години именно това докара рентабилността на BMW и Сие до рекордни нива.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:32 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още